Sayfalar

21 Haziran 2010 Pazartesi

Evde Montessori Semineri/Kuru Aktarma Çalışmaları

Esra&Ece
http://www.esracemilece.blogspot.com/


1) ÇALIŞMANIN ADI: Elle transfer

MATERYAL LİSTESİ:
*2 cam,geniş ağızlı kase
*1 tepsi
*Tepsi içinde boncuklar (yuvarlak olmayan,yassı-çocuğun ağzına alma ihtimaline karşı direk boğazına kaçmasını engelemek amacıyla-)


ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsiyi yerinden iki elle taşıma
*Sağ tarafta bulunan dolu kaseden boş kaseye elle aktarma
*(Gösterimi yaparken bazen iki bazen üç bazen daha çok taş almak gerekiyor)


ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*Boncukları dar ağızlı cam bir vazonun içine atma
*Boncukları dar ağızlı porselen -içi görünmeyen- bir vazonun içine atma


UYGULAMA YAŞI: 2-2,5

HATA KONROLÜ:
1. Kaselerin altına kaymaması için yapılmış kaydırmaz
2. Çalışma bittikten sonra kapları dışarıya alıp tepsiyi yoklama

İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses,taşların şekli,rengi vs.

ÇALIŞMANIN AMACI: Kaba motor-ince motor kasları geliştirmek, yazmaya hazırlık



2) ÇALIŞMANIN ADI: Kaptan kaba aktarma

MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
*İki cam kulplu kase (ucu akışı kolaylaştıracak şekilde sivrilen sosluk)
*Fasülye



ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsiyle taşınması
*Dolu kaseyi sağda bulundurma
*Tekke elle kulbu,tel elle kabın ağzını tutarak dökme (amaç iki elin de kullanılması)



ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*Kullanılan malzeme aşamalı olarak küçültülür (mısır,mercimek,pirinç)

*Kullanılan cam malzemeden içi görünmeyen seramik malzemeye geçilir.
*Kuru aktarma ile yeterince çalışan çocuk sıvı aktarmaya geçebilir.(Sıvı aktarmada da geniş ağızlıdan geniş ağızlıya ve dar ağızlıdan huni yardımıyla dar ağızlıya şeklinde gidilir.)
*Bu çalışmayı yeterince yapmış bir çocukla önüne paravan koyarak (görmeden )döktüğümüzün hangi ses (mısır,pirinç,fasulye) olduğunu bulma etkinliği yapılabilir.



UYGULAMA YAŞI: 2,5-3

HATA KONROLÜ:
1. Kaselerin altına kaymaması için yapılmış kaydırmaz
2. Çalışma bittikten sonra kapları dışarıya alıp tepsiyi yoklama

İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses

ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, yazmaya hazırlık,odaklanma,hareket koordinasyonu,bağımsız iş yapma



3) ÇALIŞMANIN ADI: Kaptan kaba kaşıkla aktarma

MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
*İki cam kase
*Kaşık
*Fasülye (iri taneli bakliyat)




ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsiyle taşınması
*Dolu kase solda bulundurulur.
*Kaşık tutma şeklinin çocuğa daha kolay yapabileceği bir şekilde gösterilmesi:Sol el ile kaşığın en dar yeri (sapla kaşığın birleştiği yer) tutulur,sapı sağ elin parmakları içine yerleştirilir.

ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:


*Kullanılan malzeme aşamalı olarak küçültülür (mısır,mercimek,pirinç)
*Bu çalışmanın belli bir dönem tekrarından sonra kaşıklayarak paylaştırma çalışmasına geçilebilir. (Büyük bir kaptan,birbirine eşit iki küçük kaba aktarma)



UYGULAMA YAŞI: 3-3,5

HATA KONROLÜ:
1. Kaselerin altına kaymaması için yapılmış kaydırmaz
2. Çalışma bittikten sonra kapları dışarıya alıp tepsiyi yoklama

İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses

ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, yazmaya hazırlık,odaklanma,hareket koordinasyonu,bağımsız iş yapma


4)ÇALIŞMANIN ADI: Maşayla Transfer

MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
*Buzluklar
*Buz görevi gören toplar (Sıvı içeçekleri sulandırmadan soğutması için kullanılan plastik nesneler,züccaciyelerden temin edilebilirmiş)
* Plastik,küçük maşa


ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsi masaya taşınır.
*Dolu buzluk solda bulundurulur.
*Soldan sağa,buzluğun aldığımız bölmesinden,diğer buzluktaki aynı yerine maşayla taşınır.



ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*2-2,5 yaş arası çocuklarda tutuşu daha kolay olan büyük ponponlarla transfer yapılır ve obje miktarı az tutulur. (6 ya da 8 bölmli buzluklar idealdir.)Yaş büyüdükçe obje boyutu küçültülür.

*Yaş büyüdükçe maşa küçültülebilir.3,5-4 yaş civarı cımbızla çalışmalara geçilebilir.

UYGULAMA YAŞI: 2,5-3


ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, el-göz koordinasyonu


5) ÇALIŞMANIN ADI: Bilyelerle geri düşürme

MATERYAL LİSTESİ:
*Kenarları yuvarlak delikli şekerlik (paşabahçeden alınmış:))
*Delik sayısınca (20 civarı)bilye



ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Bilyeler tek tek elle deliklere konur.
*Tüm bilyeler yerleştirildikten sonra işaret parmağı ile içine düşürülür.


UYGULAMA YAŞI: 2-2,5

İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses

ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, el-göz koordinasyonu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder