Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


12 Kasım 2008 Çarşamba

B.E.Ö - EVİMİZİN ODALARI UYGULAMAMIZ Elçin&Ece (36 AY)

Kızım ve Ben öncelikle hepinize Merhaba demek istiyoruz:) Çünkü biz aranıza yeni katılan, Montessori Eğitimini yeni öğrenen, taze öğrencileriz. İlk B.E.Ö aktivitemiz olan Evimizin Odaları çalışmalarımızı sizlerle paylaşmak istedik. Bundan sonra da umarım hep paylaşım halinde oluruz:)
Kızıma, ilk başta konuyla ilgili olarak evimizde kaç oda olduğundan ve isimlerinden bahsettim, ama pek ilgi göstermedi:( Bizde çok üstüne gitmedik, her akşam ki normal akışımız içine yedirmeye çalıştık konuyu.
Misafir Odası'nda sanki ona misafirliğe gelmişiz gibi davrandık. İkramlar yaptık birbirimize, babamızın resmi güzel olduğu için, misafir odamızdaki koltukların resimlerini ve diğer objeleri çizdi kızıma. O da boyama konusunda babasına yardımcı oldu.
Dün akşam en çok Mutfak' ta vakit geçirdik. Bu sebeple en benimsediği mekan Mutfak oldu. Benimle beraber pasta yaptı, babasıyla beraber mandalina suyu sıktı. Bunu yaparken epey yordu kendini meleğim, ama çok keyif aldı:)
Kendi odasını ise "Kız Odası" olarak tanımlamayı uygun buldu. En sonunda gece geç vakit yatağa girdiğinde, müzik kutusu eşliğinde ona Evimizin Odaları hakkında güzel bir masal anlattım. Rüyasında ne gördü artık onu bilmiyorum ama umarım başarılı olmuşuzdur.



Konu hakkındaki bir diğer uygalama için gereken materyaller, internetten indirdiğim oda resimleri idi. Misafir Odası, Oturma Odası, Çocuk Odası, Yatak Odası resimlerini ben kestim, kızım istediği gibi, istediği yöne doğru kafasına göre yerleştirdi. Hatta bu sırada kendisi bir şey keşfetti. Yatak odası resimlerine bakarken;
-Hadi anne Yatak Odasına gidelim, dedi.
Yapmak istediği şey resimdeki eşyalar ile gerçeklerini karşılaştırmaktı. Bunun üzerine odaya gittik ve resimde olanlar ile bizdekileri eşleştirdik. Sonra masaya dönüp kesip, yapıştırma işlemine devam ettik.
Çalışma sırasında ona pek müdahale etmek istemedim. İlk kez kullandığı stick yapıştırıcı ona çok ilginç geldi. Elleri yapış yapış oldu ama önemsemedi ve işine devam etti. Arada "Hadi anne, bunu da sen yap" dese de, mümkün olduğu kadar onun yapmasına fırsat verdim.
Yapıştırma işlemi bitince çok mutlu oldu kuzum. Babası eve gelince hemen gösterdi yaptıklarını sevinçle. Ama bu resimlerini hangi odalara ait olduğunu söylemeye yanaşmadı. Diretmedim söylemesi için, nasıl olsa aklına yerleşmiştir diye.
Tüm bu yaptıklarımız hem kızıma hem de bana çok keyif verdi. Artık her akşam benden bu tarz çalışmalar bekleyeceğine eminim:)

Hiç yorum yok: