Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


23 Kasım 2009 Pazartesi

Renk Deneyi

Esra (Archi*Sugar) ve kizi Defne (4 yas)
.............................................................






Renkleri karistirma ile ilgili bir deney.


Gerekli malzemeler:

  • Sivi halde uc ana renk (kirmizi, sari, mavi) (ben parmak boyasini sulandirarak kullandim)


  • Uc adet damlalik (eczaci damlaligi isinizi gorecektir)


  • Renk kombinasyonlarini onceden hazirladiginiz bir kagit (lamine edilmis halde) (mavi+kirmizi, kirmizi+sari, sari+mavi)


  • Kulak cubuklari


  • Pecete

Lamine edilmis kagida gerekli yerlere uc ana renk damlalikla damlatilir, kulak cubuguyla karistirilir ve ortaya cikan renkler incelenir (mor, turuncu, yesil), uzerine pecete kapatilir ve renklerin karismis halinin (ikincil renkler) pecetenin ustunde olusturdugu renk cumbusu izlenir. Kagit lamine edildigi icin, kolaylikla silinir, temizlenir ve deney istenildigi kadar tekrarlanir.


Cok cok zevkli bir deney. Ana fikir, suradan geldi: Itty Bitty Love, Color Mixing


Ayrica su deneyler de cok hosunuza gidecektir:
Montessori By Hang: Color Mixing Science Experiment
The Wonder Years: Color Mixing with Colored Water (age 3-6 years)
Tired, Need Sleep: Color Mixing Bags


Archi*Sugar

1 yorum:

Berna dedi ki...

Renk karışımlarının sonuçlarını görerek öğrenmesi için çok güzel bir deney. Daha önce itty bitty love'da görmüştüm ben de. Orada sanırım karışımların farklı tonları da elde ediliyor.
Biz evde bu deneyi şeffaf ve ana renklerde defter kabı gibi bir malzemeyi kullanarak yapmıştık. Güneşe tutunca renklerin karışımından elde edilen yeni renkleri görebiliyorsun. Bir ara fotolarıyla eklerim bloga. Ellerine sağlık ve sevgiler Esra'cığım :))