Babamız seminerde elden ele dolaşan zımpara rakamların tabletini, defterin üzerine koyarak boyutunu çizmişti. Bauhaus'tan 10 adet eni:12,5cm boyu:16,3cm. kontraplak kestirdi, önce tek tek hepsini zımparaladı, bir kat yeşile boyadı,sonra ikinci zımparayı yaptı. Tekrar 2.kat yeşile boyadı. Böylece tabletler hazır oldu. Bilgisayardan print ettiği rakamları zımpara kağıdına tersten yapıştırarak kesti. Çıkan zımpara rakamları tabletin üzerine yapıştırdı. Rakamların kutusunuda yine tabletlerin yarı boyutuna göre kestirip, yapıştırarak birleştirdi. Aslında okuduğum çocuk eğitim sanatı kitabında zımpara rakamlar ile çalışmaları 4 yaş yazıyor. Özellikle Hilal hanımın dediği gibi işaret ve orta parmağımızla dokunarak sayıların yazılışlarını öğrenmek için. Yavrularım şimdilik sayıların adlarını biliyorlar. Ama 1 den 9 a kadar. İlginç bir şekilde anladımki sıfırı tanımıyorlar. Tabletleri onlara sunduğumuzda her rakamı doğru söylediler ama sıfırı harf olarak O dediler. Çünkü tek olarak sıfırı hiç görmemişlerdi. Sayılar kitabımızda da yoktu. Sonradan öğrendimki sıfırın hiç olduğunu çocuğa en son öğretmemiz gerekiyormuş. Ayrıca Maria Montessorinin sıfırı tanıttıktan sonra anlamını pekiştirmek için oynattığı oyunlar var. (Çocuk Eğitim Sanatı kitabında)
Sevgilerimle,
14 Nisan 2010 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder