Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


1 Ağustos 2010 Pazar

El Yapımı Alternatif Zımparalı Rakamlar / "Sandpaper Numerals"

Berna & Ekin (45 ay)
http://ekinvebiz.blogspot.com/

Bunlar kışın, yeşil zeminli olanlara alternatif olarak hazırladığımız zımparalı rakamlarımız / "sandpaper numerals".


Genellikle "sandpaper numerals"ta zeminde yeşil renk kullanılır. Çünkü Montessori eğitiminde yeşil renk, birler basamağını temsil eder. Fakat "numbers" ve "letters" yapımında orijinal renklerin dışında farklı renkler de kullanılabiliyor. Yapımı oldukça pratik (fikir ve yapım sevgili eşime ait), o nedenle aynı yöntemi kullanarak "dokunma tabletleri"ni de ben yaptım. Onları da sonra yayınlayacağım.


"Sandpaper numerals"ın nasıl sunulacağını detaylı olarak şuradan okuyabilirsiniz. Biz bir süredir Ekin'le hem rakamlara dokunarak hem de kum üzerinde çizerek oynuyoruz. Rakamları tanıma ve iki parmakla tabletlerin üzerindeki rakamları takip etme işini çoktan geçtik, kum üzerinde yazma alıştırmalarına yoğunlaştık bu aralar.









Hiç yorum yok: