Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


5 Nisan 2011 Salı

BEÖ: 2 D/3 D - İki Boyut Üç Boyuta Karşı (Almina -18 Aylık)


Haftanın Büyüyorum, Eğleniyorum, Öğreniyorum Aktivitesinin konusu "İki Boyut Üç Boyuta Karşı". Konu Almina için zor olur diye düşünmüştüm ama sonradan aklıma Sevgili Nuran'dan aldığım minik meyve - sebzeler geldi. Almina'ya henüz göstermemiştim. Epey zaman önce aldığım eşleştirme kartları ile Almina'ya bir aktivite hazırladım. Bu yaşlarda çocukların üç boyutlu nesneler ile ilgilenmesi gerektiği yazılıyor. Böylece nesneleri kavrayarak çok daha iyi öğrendikleri söylenmekte. Bu ana kadar kimi zaman kitaplardan kimi zaman 3 boyutlusundan öğrendi Almina. Spontane gelişti kavram öğrenme sürecimiz.


Önce tek tek hem meyve - sebzenin isimlerini söylerek önce resmini ardından kendisini gösterdim. Almina portakalı görünce çok sevdiği bu meyvayı ile ilgilendi bir süre. Bir elinde kartı bir elinde portakala "ayyy" diyip durdu. Daha sonra kartlarımızı önümüze koyduk ve her kartın üzerine 3 boyutlusunu yerleştirdim. Daha sonra Almina ile tekrarladık.


Almina ile çok güzel bir aktivite yapmış olduk. Ertesi gün tekrar yaptığımızda hepsini öğrenmişti ilk defa gördüğü üzüm, biber, erik dahil. Pazar günün favorisi ise kiraz oldu. Almina'ya "Yakında çıkacağını ve bol bol yiyeceğimiz" söyledim :)

2 yorum:

Ege dedi ki...

kartlar çok güzel.Bu kartları kendiniz mi yaptınız?Aktiviteyide çok beğendim bu arada teşekkürler...

thalassapolis dedi ki...

Bu güzel yorum için teşekkür ederim. Kartlarımız hazır linkini paylaşıyorum Sevgiler...

http://www.idefix.com/kitap/eslestirme-kartlari-1-orhan-meric/tanim.asp?sid=CDQ22Q6X173KGIRPC9A1