Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


21 Kasım 2012 Çarşamba

HAYVANAT BAHÇEMİZ


HAYVANAT BAHÇEMİZ
http://www.cocuklarimlabuyurken.blogspot.com

Şimdi gelelim hayvanat bahçemize. Resimleri çok net çekemesem de yayınlamadan geçmek istemedim. Evde çocuklarla vakit geçirirken hem eğlenmeleri hem de bir şeyler öğrenmelerini hedefliyorum. Özellikle herşeyin para ile alınmaması gerektiğini öğrenmelerini , bazı şeyler için içlerindeki üretici gücü keşfetmelerini istiyorum. Zaten onlarda o kadar alıştılar ki "anne bize oyuncak alır mısın"yerine"anne oyuncak yapalım mı?"diyorlar...
Bu oyuna da onların canı sıkılmış bir şekilde ne yapsak arayışları içindeyken evdeki bir mdf parçayı ve marangoza kestirdiğimiz farklı boylardaki tahta blokları salona getirmemle başladık.
Biraz tatilde topladığımız taşlar, ponponlar, tahta bloklar ,mavi fon kartonu ve evdeki hayvan oyuncakları ile çok ucuza mal edilmiş ama çocukları uzun zaman keyifle oyalayan bir oyuncağımız oldu:))
Beyaz ponponlar küçük oğlumun dahiyane fikri ile penguenlerin karları oldu.Onların yaşaması için soğuk olması gerekiyormuş:)) Daha sonraki oyunlarımızda sarı ponponlar ineklerin samanları ve yeşil ponponlarda ot olarak değerlendirildi...
Dinozorlar bizim vazgeçilmezimiz. Ama bizimkiler asla birbirlerine saldırmazlar. Gayet mülayimdirler:))
Bu oyun daha sonra evimizde defalarca kuruldu. Her seferinde yeni ortamlar geliştirdiler. Yeni yeni yuvalar kurdular. Bazen sadece çiflik hayvanlarını kullandılar bazen yabani hayvanları. Ama hem bana dinlenmek için fırsat vermiş oldular hemde çook eğlendiler. Ne dersiniz güzel olmuş mu?

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ben çok beğendim. eskiden takmalı oyuncaklarla inek boğa onlara ahır falan yapardık. aklıma onu getirdi. Bu şekilde platforma çevirilmesi çok güzel olmuş. Kendimden biliyorum sabahtan akşama bir çocuğu oyalayabilir bu oyun sahası.