Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


3 Ekim 2013 Perşembe

Montessori Ev Okulu-Homeshcooling

Montessori Egitim metodu çocuğun bireysel becerilerine ve ilgi alanlarına, bireysel öğrenme hızına ve karakter özelliklerine uygun bir pedagojidir.Montessori eğitimi temelde kişiliğin oluşumu üzerinde durmaktadır
Maria Montessori bunu açıkça şu şekilde ifade etmektedir: “Eğitimde metot değil, insan kişiliği göz önüne alınmalıdır

Çocuğun güçlü bir karakterde yetişmesini sağlamak için “bir bakıma fiziksel ve ruhsal bir hijyene” ihtiyaç vardır. Bu durumda yetişkinlerin görevi çocuğun içindeki yeteneği ve gizli gücü uyandırmak ve onları gelişim sürecinde desteklemektir.Montessori metodunda çocuklar, istedikleri materyalle, istedikleri zaman, istedikleri yerde calışırlar. Dolayısıyla Montessori yönteminin özü, çocuğa önceden hazırlanmış bir çevrede kendi kendini geliştirebileceği şekilde hareket ve faaliyet özgürlüğü tanımayı amaçlayan, kendi kendine oluşan ve gelişen bir yöntem ve sistem anlayışıdır.
Ev okulumuz da  işte tam bu nokta da,yaklaşık 1 yıl önce bu çevreyi Etka'ya sunmaya çalışma isteğimizin bir sonucu  olarak kendiliğinden oluştu diyebilirim. 
Daha sonra atladığımız unuttuğumuz birşeyler olmasın diye planlı yapmaya karar verdik.Haftalık planlar hazırladık.
Devam ettiğimiz ,takip ettiğimiz belli bir kaynak yok

Ben de anasınıfı öğretmeniyim,üniversite yıllarında Montessori eğitimine olan ilgim,araştırmalarm,7 yıllık öğretmenlik tecrübem,blogger arkadaşların yaptıkları,yabancı bloglarda gördüklerim  ama en önemlisi Etka'nin o anki hazıroluşlugu ,ilgileri ve ihtiyaçları doğrultusunda şekilleniyoruz. Planımız  tamamen esnek yani :)

Bir standardımız yok! Etka'nın hızında ve kendi seviyesini bir üste taşıyacak aktiviteler yapmaya çalışıyoruz.

Amaçlı oyunlar oynuyoruz.
Adım Adım İlerliyoruz...
Sizleri de Bekleriz :)

Bu da Öz Bakım Becerilerini konu aldığımız ve bu hafta uyguladığımız planımız :)
diğer planlarımıza ulaşmak için yukarıda ki linki kullanabilirsiniz.

1 yorum:

Ipek dedi ki...

Montessori eğitım mantığını ben de çok beğeniyor ve takdir ediyorum. Geçtiğimiz haftalarda 22 aylık kızım için yaşadığımız şehirdeki Montessori okulunu görmeye gittim ve çok etkilendim. 2-5 yaş çocukların hepsi bir arada aynı sınıfta öğrenim görüyor ve hepsi çok mutlu görünüyordu. Bu kadar küçük bir yaş grubunun o kadar olgunca ve istekle oyun oynadığını daha önce hiç görmemiştim. Sınıflardaki materyallerin tamamı bir amaca hizmet ediyor, ve öğretmenlerin en küçük bir davranışı da aynı şekilde. Çocukların kendine ait küçük bir kilimi var ve seçtikleri oyuncakla o küçük kilim üzerinde oynuyorlar, ve gerçekten hiçbir paylaşım sorunu yaşamıyorlar. Küçük çocukların da aynı sınıftaki büyüklerinden görerek örnek davranışlar sergilemesi de aklımda kalan önemli şeylerden.

Sizi de yaptığınız aktiviteler konusunda tebrik etmek istiyorum. Evde bu kadar çok materyal hazırlayıp, çocuğunuza sunduğunuz için. Sadece merak ettiğim konu homeschooling yaparken sosyalleşme ihtiyacını nasıl karşılıyorsunuz? Çevremdeki homeschooling yapan diğer annelere de sorduğum ilk soru bu oluyor genelde. Sizin yönteminizi de merak ettim.
Kolaylıklar diliyorum ve California'dan sevgilerimi gönderiyorum..

İpek
:)