Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


8 Eylül 2008 Pazartesi

BEÖ, Gökyüzü (Sinan-3,5 yaş, Civan 1,5 yaş)

Gökyüzünde neler neler olur? Neler uçar, neler kaçar, neler yağar? Önce bunlar üzerine uzuuuun sohbetler ettik Sinan'la. Sonra da konuştuklarımız çerçevesinde bir boya-kes-yapıştır çalışması yaptık.

Gökyüzünü oluşturmak için su ve undan cıvık bir karışım hazırladık ve içine mavi parmak boyasından ekledik. Boyayı cıvık hamurla karıştırmak, ellerinden hissetmek, kağıda sıvamak çok hoşlarına gitti.


Daha sonra hamurun yardımıyla biraz yapışkanlık kazanan kağıda önceden hazırlamış olduğum, gökyüzünde olan nesnelerle kolaj yaptılar.

İşte böyle birşey çıktı. Fakaaaat hazırladığımız boyalı karışım kurudukça ufalandı. Bir dahaki sefere 1 bardak kaynayan suya 1/2 bardak unu karıştırarak ekleyecek ve kısa bir süre pişirip soğutacak ve boya ile öyle karıştıracağım. Hem yapısının hem de yapışkanlığının daha başarılı olacağını düşünüyorum.
Sinan'ın bu iş çok hoşuna gitti ve aynı gün tekrar yapmak istedi. Bu kez yapıştırıcı ile kes-yapıştır çalışması yaptık. Benim aklıma gelmeyen gökkuşağını kendi kesip ekledi. Gökkuşağı dediğim de kolajda anlamsız görünen kağıt parçaları oluyor:)

Hiç yorum yok: