Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


19 Eylül 2008 Cuma

Rima(21aylık) İle İlk Etkinliğimiz :) GÖKYÜZÜ

buHeyecanla başladık güne çünkü bu bizim ilk etkinliğimiz olacakdı.Renkli kartonlar, boya kalemleri ,karton makası, çocuklar için uygun olan bir yapıştırıcı masamızda yerini aldı.Bu haftaki kelimemiz GÖKYÜZÜ.
Kelimemizin gökyüzü olduğunu öğrendiğim gün hazırlıklara başladım.O gece balkondan bakarak aydedeyi izledik ve aydede şarkısını söyledim kızıma.
Hani şu bizlerin zamanından kalma "Ay dede ay dede senin evin nerede,Hep yakın ol bizlere yıldız kalsın geride"sözlerinin oluşturduğu şarkıyı.Çok hoşuna gitti.Önceleri ayde, ayde diyordu.Ondan sonraki gecelerde beni kendisi balkona sürükledi ve ayde,ayde demeye başladı.Bizde ilk olarak aydede ile tanışmış olduk.
Etkinlik için aldığım kartonları, makası ,yapıstırıcıyı şaşkın gözlerle inceledi.Ona aydede yapacağız, güneş yapacağız ,yıldızlar yapacağız seninle dedim.Gözleri güldü ve bana anninaaam dedi.
ANNİNAM=Rimanın dili ile Anneciğim demek.O kadar sevindiki sanırım bu şekilde ifade etme isteği duydu.
Mavi kartonumuza gökyüzünün gündüz halini,siyah kartonumuza ise gökyüzünün gece halini hazırladık.Beyaz beyaz bulutlar hazırlayıp ona verdim yapıstırmasını öğrettim dudaklarını uzata uzata bir iş becerebilmenin heyecanı ile yapıstırdı bulutları. İyice yapışması için elleri ile üzerine pat pat vurması çok hoş görünüyordu.Daha sonra sarı kartonumuz ile güneşi hazırlayıp verdim.Hepsini kendisi yapıstırdı ve hepsinin sonunda alkış bekledi benden.




Daha sonra bir uçak,kuşlar ve hava balonu hazırladık.Hepsini çizerken ve keserken adlarını söyledim ve onada söylettirdim.Uçak=cacak ,kuş=kus, balon=babon, Güneş=üeş dili döndüğünce söylemeye çalışdı.Siyah kartonumuza ay ve yıldızlar hazırladık.Rimayı en çok ilgilendiren kısım aydedeli kısım oldu.Ve ayde,ayde derken aydede demeyi öğrendi.Anneanneside bende çok mutlu olduk.
Her şey bittikden sonra bir kezde anneanne için saydık gökyüzündekileri.Ama o kartonları elinden bırakmayı hiç istemedi.Teyzesi işden geldiğinde yapdıklarımızı gösterme hevesi ile öyle bir koşduki kartonları almaya çok kötü kaydı mermer üzerinde ve birden boylu boyunca yerde buldu kendini.Normal zamanda bu şekilde düşmüş olsaydı dakikalarca ağlar susmak bilmez epey bi nazlanırdı ama ağlamak aklına bile gelmeden kartonları kaptığı gibi teyzesinin önüne koydu.AYDEDE,AYDEDE dedi.


Bizim ilk etkinliğimiz çok güzel geçdi.Esra hanıma ve tüm montessori grubu üyelerine sevgilerle :)

Hiç yorum yok: