Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


8 Aralık 2010 Çarşamba

Sürpriz Sepet (Almina -14 Ay)


Bir süre önce Tim Seldin'in kitabında okumuştum "Sürpriz Sepet"i. İlk okuduğumda çok hoşuma gitmişti. İlk fırsatta yapmaya karar vermiştim ancak biraz gecikti. Nihayet bu hafta sonu bu etkinliği gerçekleştirdim. Kitabın ışığında evdeki Almina için ilginç olabilecek eşyaları topladım. Sepetimizde: Minik çalı süpürgesi, peluş ile kaplı minik defter, minik kalaylı testi, iki tane minik tahta mandal, bir yumak yün, ahşap peçetelik, bir tahta kaşık, şifondan bir toka, saten kurdele, cam boncuklardan yapılmış kolye, bir cüzdan, iki adet taş, lavanta kesesi, karanfil kesesi, içinde boncukların olduğu minik bir kavanoz.
Kitapta sepete metal eşyalar, taş gibi doğal objeler, tahta, cam, kumaş ve deri objelerin konulması önerilmekteydi. Ayrıca koku duyusunu kullanması için kokulu bitki paketleri de önerilmekteydi.
Kitapta sepetin yeterince uyarıcı olduğu için dinlenmiş bir anında sepeti önüne koyun diyordu. Almina öğle uykusunda iken tüm oyuncaklarını ortadan kaldırdım. Uyanınca çorbasını içirdim ve sepeti getirdim. Daha önce oyuncakların olduğu bir sepet olduğu için hemen keşfetmeye başladı. En çok taş, cüzdan ve yumak ile ilgilendi. Çok uzun bir süre onlarla oynadı. Önce bir taşı eline aldı ve salladı ses çıkmayınca ikinci taşı aldı ve birbirine vurdu. Çıkan ses hoşuna gitti ve bir süre devam etti. Boncuk kavanozunu salladı boncukların sesi hoşuna gitti ve bana açtırmaya çalıştı. Açılmadığını söyledim bir süre ısrar etti sonra başka nesneye geçti. Kolyeyi boynuna taktı. Bir süre boynunda kolye ile oynamaya devam etti. Tahta kaşığı bulur bulmaz bana vermek istedi. Çok ısrar etti, sanırım yemek yaparken kullandığımı hatırladı. Oldukça şaşırttı beni. Küçük mandalları toka zannetti ve kafasına takmaya çalıştı, bir süre inceledi. Peçeteliği açıp kapadı bu ses de hoşuna gitti. Açılan yere taş ve yumağı koydu kapağı açtı – kapadı. Bir kedi gibi uzun süre yumak ile oynadı. En sevmedikleri Koku keseleri oldu. Koklamasını söyledim, bir kere kokladıktan sonra yüzünü buruşturdu ve bir daha da ilgilenmedi. Küçük süpürgeden de pek hoşlanmadı.
Çok hoş iki saat geçirdik. En sonunda not aldığım kalemi farketti ve kaleme doğru geldi böylece sepet ile ilgimiz kesilmiş oldu. Tepkileri ile beni gerçekten şaşırttı, kurabiyem gerçekten büyümüş. Almina da ben de çok keyif aldık. Arada sepetteki eşyaları değiştirerek bu etkinliğe devam edeceğim. Tüm annelere denemeleri tavsiye olunur. Yalnız ufak bir not; hem bebeğinizin tepkisini görmek, hem de oyuncak olmayan objelerle uğraştığı için her hangi bir tatsızlığa mahal vermemek için yalnız bırakmamanızı öneririm.

Hiç yorum yok: