Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


28 Temmuz 2008 Pazartesi

BEO - "MUZIK"

Esra ve kizi Defne (2,5 yas)
...................................................
Oncelikle bu hafta her aksam yemekten once odamizda hareketli muzikler esliginde teyzemiz ve anneannemizle birlikte dans ettik. Bazen kendi kendimize, bazen de el ele tutusarak. El ele tutustugumuz zamanlarda, bazi komutlarla hep beraber hareket ettik. Ornek; hadi donelim, hadi comelelim, hadi ellerimizi havaya kaldiralim, vs.

Ikinci olarak, muzik aletlerinden olusan bir yap-boz aldik ve Defne bu yap-boza bayildi. Zaten tum puzzle turevlerine asiktir kendisi. :-) Tum aletlerin isimlerini tek tek sordu, ben de sesleriyle birlikte tekrar tekrar anlattim. Hatta evde olan uc boyutlulari ile karsilastirdik.


Bir diger aktivitemizi yine odamizda, bu sefer ayna karsisinda yaptik. Marakaslardan birini ben aldim, digerini Defne'ye verdim. Marakas ile cesitli ritmler yaparak, Defne'nin de bu ritmleri tekrar etmesini istedim. Bazen de ben onun yaptiklarini tekrarladim. Cok, cok eglendik. Sonunda dans ve muzikten yorulmus bir halde yastiklarin ustune coktuk. Benim yorgunlugum hic gecmese de Defne 5 dakika sonra saklambac oynaya hazirdi bile. :-)

Muzik, bircok acidan cocuklarin gelisiminde buyuk rol oynuyor. Her cocugun mutlaka kendi boyutlarinda muzik aletlerine sahip olmasi, cesitli ritmlerde muzikler dinlemesi ve kucuk bir muzik arsivinin olmasi gerektigini dusunuyorum...

2 yorum:

zerrin dedi ki...

aktivitelerimiz ne cok benziyor..belki 15 yil sonrada bu blog devam eder ,yine aktivite sirasi muzige gelir ve o gunlerde karaokeyede eszamanli gotururuz

Esra dedi ki...

Ah evet Zerrin! Ben de gordum ayni seyleri dusunmusuz. :-)))) Cok hosuma gitti. SEvgiler