Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


3 Temmuz 2008 Perşembe

Kitap önerileri ve bir aktivite

Geçenlerde siparisini verdigim iki Montessori kitabı elime ulaştı.
Birisi Tim Seldin'in kitabı :How to raise an amazing child the Montessori way.
Kitap Montessori yöntemini ana hatlarıyla anlatıyor,evde neler yapılabilecegine dair fikirler veriyor.Bu kitap sayesinde esim de bu eğitim felsefesi hakkında epeyce bilgi edindi.
Aldığım diğer kitap da Basic Montessori. Bu kitap diğerine kıyasla daha teorik,ama çok faydalı görünüyor.

18 aylık kızım Defne'yle yaptığımız bir aktivite:

Plastik bir kaba kuru fasulyeler koyduk.Yanılmıyorsam bu iri kuru fasulyelere Türkiye'de bombay fasulyesi deniyor.Defne,fasulyeleri alıp yere koydu.Daha sonra yerdeki fasulyeleri kaşıkla kaba geri koydu.Bir sonraki aşama,bu aktiviteyi daha küçük taneli fasulyelerle yapmak.Çatal kullanmak isterseniz muz,şeftali gibi yumuşak meyveler kullanabilirsiniz.
Defne bu oyunu çok sevdi.Ayrıca "oyun matı" fikrini de çok benimsedi.Biz şimdilik mama sandelyesinin altına serdiğimiz muşamba örtüyü kullanıyoruz,bir kaç güne kadar ona ufak bir kilim alacağım.Ne zaman fasulyelerle oynamak istese,örtüyü bulup getiriyor ve sermemi istiyor ;)
Not:Çocuğunuzun fasulyeleri tatma (!) ihtimaline karşılık, bu aktiviteyi yaparken mutlaka çocuğunuzu gözetim altında bulundurun.


Hiç yorum yok: