Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


27 Mart 2009 Cuma

Ev Yapımı Ses Silindirleri

Aras ve Hande

Montessori materyali olan ses silindirleri ilgimi çeken materyaller arasındaydı. Evde kendim bir şekilde ses silindiri yapmalıydım, yapabilirdim ancak cam malzeme kullanımının beni henüz tedirgin ediyor olması, plastik kullanmak istemeyişim bana "Ses silindirlerinden bulmalıyım" dedirtiyordu. Türkiye böyle bir malzemeyi temin etmenin zor olması nedeniyle ev yapımı ses silindiri nasıl olur diye düşündüm. Evde kullanılmayan ahşap bir baharat takımımız vardı ve artık kullanılma sırası gelmişti. Yapılışını resimlerle paylaşıyorum zaten zor bir yanı yok... Eminim herkesin elinin altında kullanılmayan ve eğitim materyali olabilecek bir şeyler vardır.

Eski Baharatlıklar işe yarayacak :)


Ses kutularının içine pirinç, mercimek, nohut gibi bakliyatları kullanabilirsiniz. Ben 10 Tane nohut, bir tutam bulgur kullandım ayrı kutuların içine, kutu sayısına göre çeşitlendirilebilir bu seçenek.



Tehlike yaratmaması adına kutuların kapaklarını iyice yapıştırdım.

Kutuları aslına uygun olarak 2 gruba ayırdım. Kırmızı kapaklı ve mavi kapaklı olmak üzere.

Hiç yorum yok: