Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


12 Temmuz 2011 Salı

Kardan Adam Kahvaltıya Geldi (Zeynep, 22 ay)

Kızım kahvaltıdan sonra çatalları yukarıdaki gibi tabağın üzerine koyup "Anne, cüneş -güneş- yaptım" deyince masadaki tabak, çatal vs. ile oynanabilecek bir şey geldi aklıma. "Hadi, birlikte kardan adam yapalım" dedim ben de. Ona hem vücudun bölümlerini hatırlatmak, hem kullandığımız malzemelerin isimlerini tekrarlamak, hem de küçük-büyük kavramını pekiştirmek adına eğlenceli bir aktivite oldu.


"Küçük tabak başı, büyük tabak gövdesi olsun. Bir elini çataldan, diğer elini kaşıktan yapalım. Bir eline süpürge verelim. Zeytin çekirdekleriyle gözlerini, ağzını ve düğmelerini yapalım. Gözleri için iki tane zeytin çekirdeği: Biiir, ikiii. Ağzı için altı tane zeytin çekirdeği: Biiir, iiiki, üüüç, dööört, beeeş altııı. Düğmeleri için üç tane zeytin çekirdeği: Biiir, ikiii, üüüç. Burnu da pipetten olsun. Küçük pembe havlularımızın birisiyle atkısını, diğeriyle de şapkasını yapalım. İşte kardan adamımız hazır. Kardan adam gülüyor, değil mi?"
Ayşe (31)
Yahya (5,5)
Zeunep (22 ay)

Hiç yorum yok: