Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


12 Temmuz 2011 Salı

Kitap: Örümcek Ailesi (Zeynep, 22 ay)

Örümcek Ailesi diye meşhur bir şarkı, hikaye karışımı bir şey var. Kızım bu hikayeyi çok seviyor. Ben de onun için bu hikayeciği kitaplaştırdım. Melodisini aktaramıyoruz tabi. Artık siz uygun bir şey uydurun :) Şöyle ki:

Kapak...

Bir varmış, bir yokmuş. Bir örümcek ailesi varmış.

(Anne örümcek, baba örümcek, yavru örümcek diye tek tek gösteriyoruz.)

Bir gün, bu örümcek ailesinin babası duvarın en yüksek tepesine tırmanmak istemiş. Başlamış tırmanmaya. Tik tak, tik tak, tik tak…

("En yüksek tepe" ifadesi biraz saçma ama söylerken çok güzel oluyor. En kelimesini yayarak söylüyoruz "eeeeeen yüksek tepe". Tik tak'larda ise işaret parmağı ve orta parmakla adım atma işareti yapıyoruz. yani duvara tırmanıyoruz.)

Baba örümcek duvara tırmanmış.

Baba örümcek duvara tırmanmış.

Sonra, anne örümcek duvarın eeeeeen yüksek tepesine tırmanmak istemiş.

Başlamış tırmanmaya. Tik tak, tik tak, tik tak….

Anne örümcek duvara tırmanmış.

Anne örümcek duvara tırmanmış.

Daha sonra, yavru örümcek duvarın eeeeeen yüksek tepesine tırmanmak istemiş. Başlamış tırmanmaya. Tik tak, tik tak, tik tak…

Aaaaaa!.. Yavru örümcek düşmüş...

Yağmur yağmış, onu ıslatmış.

(Beden dilimizi kullanıyoruz. İki elimizi parmakları -yağmur yağıyormuş gibi- hareket ettirerek aşağıya indiriyoruz. )

Rüzgâr esmiş, onu üşütmüş.

(Kollarımızı kapatarak üşüme hareketi yapıyoruz.)

Güneş açmış, onu ısıtmış.

(Kollarımızı hafif açarak mutlu bir ifadeyle söylüyoruz. )

Yavru örümcek çok mutlu olmuş.

Yavru örümcek çok mutlu olmuş.

Ayşe (31)

Yahya (5,5)

Zeynep (22 ay)

4 yorum:

Ebru Başköylü dedi ki...

Ayşe Hn. tüm eklemeler çok yaratıcı ellerinize sağlık,örümcek ailesinin paylaşımı için ayrıca teşekkürler çıkış alıp bir kitap hazırlıyorum şimdi,benzer bir şarkımız vardı bizim görsellerde hoş bir eşlik olucak.

misafir dedi ki...

Teşekkürler Ebru Hanım. İsterseniz pdf şeklinde belgeyi size gönderebilirim. Çıktınız daha net olur.
Ayşe...

Ebru Başköylü dedi ki...

halletim teşekkürler,bunlarla gayet net oldu,yapmak isteyenlere tavsiye ederim,heyecanla akşam olup paylaşmayı beklemek kaldı.

sema dedi ki...

bizde pdf istiyoruz:))hep anlatıyorum kızıma bu ma s a lı şimdi resımlı olsun..