Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


12 Temmuz 2011 Salı

Renkler (Zeynep, 22 ay)

Kartları eşleştirme...

Anneler ve yavrularını eşleştirme...

Kutularla mandalları eşleştirme...
Köpük bir kaba kalemleri batırdım. Diskleri masaya koydum.

Kırmızı diskleri kırmızı kaleme, yeşil diskleri yeşil kaleme dizmesini istedim. Daha sonra ben farkında olmadan kendi kendine de yapmış aynısını. Bitirince "Yaşasın" diye bağırdığında fark ettim :)
Daha sonra ortaya beyaz bir kalem batırdım.
Bu defa bir kırmızı, bir yeşil disk istedim. Bu şekilde dizmiş olduk.
Kalemlerin sivri uçlu olmamasına dikkat etmek lazım ya da sivri uçları görünmeyen kısımda bırakmak en iyisi. Benim kızım bu şeklini gördü ya artık sivri uçları gizlersem kabul etmiyor :) Diskleri mukavvadan daireler kesip yüzeyine de renkli fon kartonu yapıştırarak hazırlamak da mümkün.
Daha önce hazırladığım geometrik şekiller yapbozundaki şekiller ile boya kalemlerini eşleştirdik. Küçücük elleriyle büyük bir özenle, hepsi aynı yönde olacak şekilde kalemleri şekillerin üzerine yerleştiriyor...
Çamaşır kurutma teline mandalları renklerine göre dizdik.
Geometrik şekiller yapbozumuz.
Ayşe (31)
Yahya (5,5)
Zeynep (22 ay)

4 yorum:

anneyazar dedi ki...

Çok güzel çalışmalar. Tebrik ediyorum:)

rengarenkli dedi ki...

Merhbabenim oglumda 22 aylik ama bunlari yapamiyor henuz. Endiselenmelimiyim acaba?

Esra dedi ki...

her cocugun gelisimi farkli, lutfen boyle bir endiseye sakin kapilmayin. Montessori'nin temel ilkelerinden biri zaten, her cocugun kendi hizinda gelistigi. Bu blogta yazilan yaslar sadece fikir vermesi acisindan okunmali, kendi cocuklariniz ile lutfen karsilastirma yapmayin... sevgiler...

SibELif dedi ki...

Gerçekten harika olmuş,ancak ben ilk resimdeki kartları nasıl temin ettiğinizi, bir de son resimdeki geometrik şekil alıştırmasını nasıl hazırladığınızı öğrenmek istiyorum. Açıkçası her gün kızımı bakıcıya götürüp,bırakmak günün çoğunu ondan ayrı geçirmek vicdanımı çok sızlatıyor. Kendimi de bu tür alıştırmalar yaparak, yaptırarak vicdanen rahatlatmaya çalışıyorum, gelişimine katkı sağlamayı istememin yanısıra. Bir de bizim de bir etkinliğimiz var ama şeklen bu kadar güzel değiller, eklesem hoş olur mu ki?