Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


16 Şubat 2010 Salı

B.E.Ö. / AY

Keo & Ceren(28 aylık)

Önce biraz konuştuk ay hakkında.

* Ay ne renk olur Ceren? - Benim aydedem pembe olşun anne.
* Ay nerede olur kızım? Pencereden dışarıyı işaret ederek - Oyda oluy.
* Ne zaman çıkar peki, ne zaman görürüz? - Bij yatayken.
Sonra da ayın evrelerini basite indirgeyerek çıktı aldığım 3 halini kullandık.


O'na kısaca açıklama yaptım. Ay önce hilal olur, sonra yarımay, sonra da dolunay(tam ay) olur.O da önce minnacık mı oluy?Şonya yayım mı oluy?Şonya da tam mı oluy?Yuvaalak mı oluy anne?

Yeni kavramları Montessori Sisteminde edindiğim bilgiye göre şu şekilde öğretiyorum.


1.tur
Bak bu hilal.
Bu yarımay.
Bu da dolunay(tam ay).


2.tur
Şimdi sen bana hilali gösterir misin?
Şimdi bana yarımayı gösterir misin?
Şimdi de dolunayı gösterir misin?


3.tur
Bunun ismi ne?(hilali göstererek)
Bu ne?(yarımay)
Peki bunun ismi ne?(dolunay)

1- Hilal - İçine oyun hamuru yapıştırarak doldurmak istedi.
2-Yarım ay - Yuvarlak yapıp makasla yarısını kesip yarımayın içine yapıştırdı.
3-Dolunay - Ceren'e göre yuvarlak ay ya da tam ay.Bunda kafasına göre takıldı hamurları yapıştırırken.

Sonra da hepsinin şekillerine benzeyen oyuncakları bulup içlerine yerleştirdi.

Aktivitenin şekillenmesi benim yönlendirmelerimle oldu. Serbest çalışma yapıyor olsaydık yönlendirme ve müdahale etmeyecektim. Ancak burada amacımız yeni kavramlar ve kelimeler öğrenmek olduğundan bu şekilde gerçekleştirdik.

Hiç yorum yok: