Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


21 Haziran 2010 Pazartesi

Evde Montessori Semineri/ Diğer Çalışmalar:

Esra&Ece
http://www.esracemilece.blogspot.com/


1) ÇALIŞMANIN ADI: LASTİK GEÇİRME

MATERYAL LİSTESİ:

*10x10 yüzlük ahşap çivilerin eşit aralıklarla çakılmasıyla oluşturulmuş ahşap tabla
*Lastik saç tokaları





ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Saç tokaları çivilere rastgele bir düzende takılır. Çocuktan herhangi bir form oluşturması beklenmez.
*İleriki aşamada geometrik şekillerin tanıtılmasında kullanılabilir.


UYGULAMA YAŞI: 2,5

ÇALIŞMANIN AMACI: Kas gelişimi,el-göz koordinasyonu.


2) ÇALIŞMANIN ADI:Düğmelerle renk sınıflandırma
MATERYAL LİSTESİ:
*Bölmeli ahşap tepsi
*Ortasında farklı renkte düğmeler (Boyutları aynı olmalı.Sadece renge odaklanabilmesi için)



ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Düğmeler renklere göre ayrılarak farklı bölmelere konulur.

UYGULAMA YAŞI: 2+ (Daha basit ikili eşleştirme çalışmalarına daha erken dönemde başlanabilir)

ALTERNATİF ÇALIŞMALAR: Sonraki aşamalarda büyüklüklerine,şekillerine göre sınıflandırma yapabilir. Bununla yeterince çalışan çocuk (3+) büyüklük ve form eşleştirmesini gözleri bağlı olarak da yapabilir.

3) ÇALIŞMANIN ADI: Torba içindeki geometrik cisimlerle çalışmalar

MATERYAL LİSTESİ:
*Ağzı bağcıklı iki aynı bez torba.
*Herbirinden ikişer adet olmak üzere minyatür geometrik cisimler
*Göz bağı






ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*İki torbadan biri çocukta biri eğitmende bulunur.
*Eğitmen torbadan çıkardığı cismi çocuğa gösterir.Çocuk dokunma duyusunu kullanarak aynısını diğer torba içinden bulur.
*4-5 yaş çocuklarında (torba içinden bulma aşamasında) eğer çocuk isterse gözleri bağlanır ve torba içinden bu şekilde bulması sağlanır.


UYGULAMA YAŞI: 3,5

ALTERNATİF ÇALIŞMALAR: Daha küçük çocuklarda günlük hayatta sık kullandığı,birbirinden form olarak çok farklı nesneler ya da oyuncakları ile de yapılabilir.

ÇALIŞMANIN AMACI: Çocuğun stereognostik (nesnelerin biçimlerini dokunarak algılamaya yönelik) duyusunu geliştirmek


4) ÇALIŞMANIN ADI: Renk Tabletleri 1-2

MATERYAL LİSTESİ:
Color Box 1) Anarenklerden birer çift tablacık (kırmızı-sarı-mavi)
Color Box 2)11 çift farklı renkte tablacık (Karışım renkleri ile siyah ve beyaz)







ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:



*Color box 1 ile başlanır.Renk tablacıkları kutudan çıkarılıp dağınık şekilde yerleştirilir ve eşleştirilir.Sonra üç aşamalı öğretim ile isimleri öğretilir:
1.Bu tablet sarı.
2.Bana sarı tableti verebilir misin?
3.Bu tabletin rengi ne?
*Color Box 1'i öğrenen çocuk ile Color box 2 çalışması yapılır.Yine eşleştirme ve üç aşamalı öğretim yapılır.

ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
Renk kutularıyla yeterince çalışan çocuklarda farklı etkinlikler de yapılabilir.Örnek: Bir grup renk odanın bir yerine,eşleri de başka bir yerine yerleştirlir.Çocuğa bir renk tablacığı gösterilerek (ismini söylemeden)aynısını diğer gruptan getirmesi istenir.Bu çalışmada amaç çocuğun görsel hafızasını güçlendirmektir.

UYGULAMA YAŞI:2,5-3,5

5) ÇALIŞMANIN ADI: Koku Tüpleri

MATERYAL LİSTESİ:



*Bir tepsi içinde aynı görünümde 4 çift koku şişesi
*Şişelerin içinde farklı kokular (meyve kokuları,çiçek kokuları,baharat kokuları vs.)damlatılmış pamuklar
*Küçük bir kavanozda kahve (kokuyu nötrleştirmek için kullanılır.)
not:Hazırlanan koku şişelerinin altına ya da üstüne,hata kontrolü için iki farklı renkte (ör:dördüne mavi,dördüne kırmızı)etiket yapıştırılır.

ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Çocuk şişeleri tek tek koklayarak eşlerini bulmaya çalışır. Şişeler koklatılırken iki yana sallanarak kokunun yayılması sağlanır.
*Kokuları karıştırmaması için aralarda kahve koklatılır.

ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
Daha küçük yaştaki çocuklarda günlük hayatta yediği her yiyeceğin koklatılması,gözlerini kapatarak 'bu neyin kokusu?' gibi oyunlar oynatılması çocuğun koku duyusunu farkemesine ve geliştirmesine olanak sağlar.

UYGULAMA YAŞI:3,5-4 yaş


6) ÇALIŞMANIN ADI: Kara/Su Formları (Coğrafya)

MATERYAL LİSTESİ:

* Değişik kara formlarının (ada,yarımada,göl,takımada vs.) lamine edilmiş kartları (Bunları Hilal hanım kendisi hazırlayıp yuvarlak şekilde kesmiş)


Şurada benzerleri var.

*Yuvarlak borcam kapağı
*Çakıl-kum-su



ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
Kartın üzerine borcam kapağı konur.
Kartta 'kara'ya denk gelen kısma çakıl-kum yerleştirilir.
Borcam kapağına su dökülerek kara-su formunun nasıl oluştuğu gözlenir.

UYGULAMA YAŞI:3,5-4 yaş

5 yorum:

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

esracım ne hoş paylaşman.var ol.

Şule-Bilge'sMum dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Fransali Gelin dedi ki...

Fotograflar gorunmuyor :(

Çağlar zülal dedi ki...

resimler gözükmüyor.Paylaşım için teşekkürler

Çağlar zülal dedi ki...

Resimler gözükmüyorr... Paylaşım için teşekkürler..