http://www.esracemilece.blogspot.com/
1) ÇALIŞMANIN ADI: LASTİK GEÇİRME
MATERYAL LİSTESİ:
*10x10 yüzlük ahşap çivilerin eşit aralıklarla çakılmasıyla oluşturulmuş ahşap tabla
*Lastik saç tokaları
![](http://2.bp.blogspot.com/_krsVZ-JxwFg/TB40YEnB7oI/AAAAAAAABPU/4V6Y0OAt_cE/s400/IMG_3381_2.jpg)
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Saç tokaları çivilere rastgele bir düzende takılır. Çocuktan herhangi bir form oluşturması beklenmez.
*İleriki aşamada geometrik şekillerin tanıtılmasında kullanılabilir.
![](http://1.bp.blogspot.com/_krsVZ-JxwFg/TB40l_iN42I/AAAAAAAABPc/-qKILHFgX5Y/s400/MVI_3382_0001_2.jpg)
ÇALIŞMANIN AMACI: Kas gelişimi,el-göz koordinasyonu.
2) ÇALIŞMANIN ADI:Düğmelerle renk sınıflandırma
MATERYAL LİSTESİ:
*Bölmeli ahşap tepsi
*Ortasında farklı renkte düğmeler (Boyutları aynı olmalı.Sadece renge odaklanabilmesi için)
![](http://3.bp.blogspot.com/_krsVZ-JxwFg/TB4032XzYfI/AAAAAAAABPk/zxl1ocpFec8/s400/IMG_3389_01.jpg)
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Düğmeler renklere göre ayrılarak farklı bölmelere konulur.
UYGULAMA YAŞI: 2+ (Daha basit ikili eşleştirme çalışmalarına daha erken dönemde başlanabilir)
ALTERNATİF ÇALIŞMALAR: Sonraki aşamalarda büyüklüklerine,şekillerine göre sınıflandırma yapabilir. Bununla yeterince çalışan çocuk (3+) büyüklük ve form eşleştirmesini gözleri bağlı olarak da yapabilir.
3) ÇALIŞMANIN ADI: Torba içindeki geometrik cisimlerle çalışmalar
MATERYAL LİSTESİ:
*Ağzı bağcıklı iki aynı bez torba.
*Herbirinden ikişer adet olmak üzere minyatür geometrik cisimler
*Göz bağı
![](http://1.bp.blogspot.com/_krsVZ-JxwFg/TB41IusC6nI/AAAAAAAABPs/ZAo9Xsy7MZY/s400/MVI_3392_0002.jpg)
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*İki torbadan biri çocukta biri eğitmende bulunur.
*Eğitmen torbadan çıkardığı cismi çocuğa gösterir.Çocuk dokunma duyusunu kullanarak aynısını diğer torba içinden bulur.
*4-5 yaş çocuklarında (torba içinden bulma aşamasında) eğer çocuk isterse gözleri bağlanır ve torba içinden bu şekilde bulması sağlanır.
UYGULAMA YAŞI: 3,5
ALTERNATİF ÇALIŞMALAR: Daha küçük çocuklarda günlük hayatta sık kullandığı,birbirinden form olarak çok farklı nesneler ya da oyuncakları ile de yapılabilir.
ÇALIŞMANIN AMACI: Çocuğun stereognostik (nesnelerin biçimlerini dokunarak algılamaya yönelik) duyusunu geliştirmek
4) ÇALIŞMANIN ADI: Renk Tabletleri 1-2
MATERYAL LİSTESİ:
Color Box 1) Anarenklerden birer çift tablacık (kırmızı-sarı-mavi)
Color Box 2)11 çift farklı renkte tablacık (Karışım renkleri ile siyah ve beyaz)
![](http://1.bp.blogspot.com/_krsVZ-JxwFg/TB6MasT6OfI/AAAAAAAABP8/3DgcOLzGs24/s400/IMG_3327_01.jpg)
![](http://4.bp.blogspot.com/_krsVZ-JxwFg/TB6MiFPH0QI/AAAAAAAABQE/HqxJ9ilcer4/s400/IMG_3326_01.jpg)
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
![](http://4.bp.blogspot.com/_krsVZ-JxwFg/TB6MsWX-egI/AAAAAAAABQM/WbsGJ1pDZH0/s400/MVI_3394_0002.jpg)
*Color box 1 ile başlanır.Renk tablacıkları kutudan çıkarılıp dağınık şekilde yerleştirilir ve eşleştirilir.Sonra üç aşamalı öğretim ile isimleri öğretilir:
1.Bu tablet sarı.
2.Bana sarı tableti verebilir misin?
3.Bu tabletin rengi ne?
*Color Box 1'i öğrenen çocuk ile Color box 2 çalışması yapılır.Yine eşleştirme ve üç aşamalı öğretim yapılır.
ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
Renk kutularıyla yeterince çalışan çocuklarda farklı etkinlikler de yapılabilir.Örnek: Bir grup renk odanın bir yerine,eşleri de başka bir yerine yerleştirlir.Çocuğa bir renk tablacığı gösterilerek (ismini söylemeden)aynısını diğer gruptan getirmesi istenir.Bu çalışmada amaç çocuğun görsel hafızasını güçlendirmektir.
UYGULAMA YAŞI:2,5-3,5
5) ÇALIŞMANIN ADI: Koku Tüpleri
MATERYAL LİSTESİ:
![](http://1.bp.blogspot.com/_krsVZ-JxwFg/TB6NsZwTn4I/AAAAAAAABQU/qmpWMLRCRGg/s400/IMG_3331_01.jpg)
*Bir tepsi içinde aynı görünümde 4 çift koku şişesi
*Şişelerin içinde farklı kokular (meyve kokuları,çiçek kokuları,baharat kokuları vs.)damlatılmış pamuklar
*Küçük bir kavanozda kahve (kokuyu nötrleştirmek için kullanılır.)
not:Hazırlanan koku şişelerinin altına ya da üstüne,hata kontrolü için iki farklı renkte (ör:dördüne mavi,dördüne kırmızı)etiket yapıştırılır.
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Çocuk şişeleri tek tek koklayarak eşlerini bulmaya çalışır. Şişeler koklatılırken iki yana sallanarak kokunun yayılması sağlanır.
*Kokuları karıştırmaması için aralarda kahve koklatılır.
ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
Daha küçük yaştaki çocuklarda günlük hayatta yediği her yiyeceğin koklatılması,gözlerini kapatarak 'bu neyin kokusu?' gibi oyunlar oynatılması çocuğun koku duyusunu farkemesine ve geliştirmesine olanak sağlar.
UYGULAMA YAŞI:3,5-4 yaş
6) ÇALIŞMANIN ADI: Kara/Su Formları (Coğrafya)
MATERYAL LİSTESİ:
* Değişik kara formlarının (ada,yarımada,göl,takımada vs.) lamine edilmiş kartları (Bunları Hilal hanım kendisi hazırlayıp yuvarlak şekilde kesmiş)
![](http://3.bp.blogspot.com/_krsVZ-JxwFg/TB6RvhXsv4I/AAAAAAAABQc/0pMIeiyU8EY/s400/untitled.bmp)
Şurada benzerleri var.
*Yuvarlak borcam kapağı
*Çakıl-kum-su
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
Kartın üzerine borcam kapağı konur.
Kartta 'kara'ya denk gelen kısma çakıl-kum yerleştirilir.
Borcam kapağına su dökülerek kara-su formunun nasıl oluştuğu gözlenir.
UYGULAMA YAŞI:3,5-4 yaş
5 yorum:
esracım ne hoş paylaşman.var ol.
Fotograflar gorunmuyor :(
resimler gözükmüyor.Paylaşım için teşekkürler
Resimler gözükmüyorr... Paylaşım için teşekkürler..
Yorum Gönder