Esra&Ece
http://www.esracemilece.blogspot.com/
1) ÇALIŞMANIN ADI: Elle transfer
MATERYAL LİSTESİ:
*2 cam,geniş ağızlı kase
*1 tepsi
*Tepsi içinde boncuklar (yuvarlak olmayan,yassı-çocuğun ağzına alma ihtimaline karşı direk boğazına kaçmasını engelemek amacıyla-)
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsiyi yerinden iki elle taşıma
*Sağ tarafta bulunan dolu kaseden boş kaseye elle aktarma
*(Gösterimi yaparken bazen iki bazen üç bazen daha çok taş almak gerekiyor)
ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*Boncukları dar ağızlı cam bir vazonun içine atma
*Boncukları dar ağızlı porselen -içi görünmeyen- bir vazonun içine atma
UYGULAMA YAŞI: 2-2,5
HATA KONROLÜ:
1. Kaselerin altına kaymaması için yapılmış kaydırmaz
2. Çalışma bittikten sonra kapları dışarıya alıp tepsiyi yoklama
İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses,taşların şekli,rengi vs.
ÇALIŞMANIN AMACI: Kaba motor-ince motor kasları geliştirmek, yazmaya hazırlık
2) ÇALIŞMANIN ADI: Kaptan kaba aktarma
MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
*İki cam kulplu kase (ucu akışı kolaylaştıracak şekilde sivrilen sosluk)
*Fasülye
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsiyle taşınması
*Dolu kaseyi sağda bulundurma
*Tekke elle kulbu,tel elle kabın ağzını tutarak dökme (amaç iki elin de kullanılması)
ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*Kullanılan malzeme aşamalı olarak küçültülür (mısır,mercimek,pirinç)
*Kullanılan cam malzemeden içi görünmeyen seramik malzemeye geçilir.
*Kuru aktarma ile yeterince çalışan çocuk sıvı aktarmaya geçebilir.(Sıvı aktarmada da geniş ağızlıdan geniş ağızlıya ve dar ağızlıdan huni yardımıyla dar ağızlıya şeklinde gidilir.)
*Bu çalışmayı yeterince yapmış bir çocukla önüne paravan koyarak (görmeden )döktüğümüzün hangi ses (mısır,pirinç,fasulye) olduğunu bulma etkinliği yapılabilir.
UYGULAMA YAŞI: 2,5-3
HATA KONROLÜ:
1. Kaselerin altına kaymaması için yapılmış kaydırmaz
2. Çalışma bittikten sonra kapları dışarıya alıp tepsiyi yoklama
İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses
ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, yazmaya hazırlık,odaklanma,hareket koordinasyonu,bağımsız iş yapma
3) ÇALIŞMANIN ADI: Kaptan kaba kaşıkla aktarma
MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
*İki cam kase
*Kaşık
*Fasülye (iri taneli bakliyat)
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsiyle taşınması
*Dolu kase solda bulundurulur.
*Kaşık tutma şeklinin çocuğa daha kolay yapabileceği bir şekilde gösterilmesi:Sol el ile kaşığın en dar yeri (sapla kaşığın birleştiği yer) tutulur,sapı sağ elin parmakları içine yerleştirilir.
ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*Kullanılan malzeme aşamalı olarak küçültülür (mısır,mercimek,pirinç)
*Bu çalışmanın belli bir dönem tekrarından sonra kaşıklayarak paylaştırma çalışmasına geçilebilir. (Büyük bir kaptan,birbirine eşit iki küçük kaba aktarma)
UYGULAMA YAŞI: 3-3,5
HATA KONROLÜ:
1. Kaselerin altına kaymaması için yapılmış kaydırmaz
2. Çalışma bittikten sonra kapları dışarıya alıp tepsiyi yoklama
İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses
ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, yazmaya hazırlık,odaklanma,hareket koordinasyonu,bağımsız iş yapma
4)ÇALIŞMANIN ADI: Maşayla Transfer
MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
*Buzluklar
*Buz görevi gören toplar (Sıvı içeçekleri sulandırmadan soğutması için kullanılan plastik nesneler,züccaciyelerden temin edilebilirmiş)
* Plastik,küçük maşa
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsi masaya taşınır.
*Dolu buzluk solda bulundurulur.
*Soldan sağa,buzluğun aldığımız bölmesinden,diğer buzluktaki aynı yerine maşayla taşınır.
ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*2-2,5 yaş arası çocuklarda tutuşu daha kolay olan büyük ponponlarla transfer yapılır ve obje miktarı az tutulur. (6 ya da 8 bölmli buzluklar idealdir.)Yaş büyüdükçe obje boyutu küçültülür.
*Yaş büyüdükçe maşa küçültülebilir.3,5-4 yaş civarı cımbızla çalışmalara geçilebilir.
UYGULAMA YAŞI: 2,5-3
ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, el-göz koordinasyonu
5) ÇALIŞMANIN ADI: Bilyelerle geri düşürme
MATERYAL LİSTESİ:
*Kenarları yuvarlak delikli şekerlik (paşabahçeden alınmış:))
*Delik sayısınca (20 civarı)bilye
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Bilyeler tek tek elle deliklere konur.
*Tüm bilyeler yerleştirildikten sonra işaret parmağı ile içine düşürülür.
UYGULAMA YAŞI: 2-2,5
İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses
ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, el-göz koordinasyonu
21 Haziran 2010 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder