Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


21 Haziran 2010 Pazartesi

Evde Montessori Semineri/Kuru Aktarma Çalışmaları

Esra&Ece
http://www.esracemilece.blogspot.com/


1) ÇALIŞMANIN ADI: Elle transfer

MATERYAL LİSTESİ:
*2 cam,geniş ağızlı kase
*1 tepsi
*Tepsi içinde boncuklar (yuvarlak olmayan,yassı-çocuğun ağzına alma ihtimaline karşı direk boğazına kaçmasını engelemek amacıyla-)


ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsiyi yerinden iki elle taşıma
*Sağ tarafta bulunan dolu kaseden boş kaseye elle aktarma
*(Gösterimi yaparken bazen iki bazen üç bazen daha çok taş almak gerekiyor)


ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*Boncukları dar ağızlı cam bir vazonun içine atma
*Boncukları dar ağızlı porselen -içi görünmeyen- bir vazonun içine atma


UYGULAMA YAŞI: 2-2,5

HATA KONROLÜ:
1. Kaselerin altına kaymaması için yapılmış kaydırmaz
2. Çalışma bittikten sonra kapları dışarıya alıp tepsiyi yoklama

İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses,taşların şekli,rengi vs.

ÇALIŞMANIN AMACI: Kaba motor-ince motor kasları geliştirmek, yazmaya hazırlık



2) ÇALIŞMANIN ADI: Kaptan kaba aktarma

MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
*İki cam kulplu kase (ucu akışı kolaylaştıracak şekilde sivrilen sosluk)
*Fasülye



ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsiyle taşınması
*Dolu kaseyi sağda bulundurma
*Tekke elle kulbu,tel elle kabın ağzını tutarak dökme (amaç iki elin de kullanılması)



ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*Kullanılan malzeme aşamalı olarak küçültülür (mısır,mercimek,pirinç)

*Kullanılan cam malzemeden içi görünmeyen seramik malzemeye geçilir.
*Kuru aktarma ile yeterince çalışan çocuk sıvı aktarmaya geçebilir.(Sıvı aktarmada da geniş ağızlıdan geniş ağızlıya ve dar ağızlıdan huni yardımıyla dar ağızlıya şeklinde gidilir.)
*Bu çalışmayı yeterince yapmış bir çocukla önüne paravan koyarak (görmeden )döktüğümüzün hangi ses (mısır,pirinç,fasulye) olduğunu bulma etkinliği yapılabilir.



UYGULAMA YAŞI: 2,5-3

HATA KONROLÜ:
1. Kaselerin altına kaymaması için yapılmış kaydırmaz
2. Çalışma bittikten sonra kapları dışarıya alıp tepsiyi yoklama

İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses

ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, yazmaya hazırlık,odaklanma,hareket koordinasyonu,bağımsız iş yapma



3) ÇALIŞMANIN ADI: Kaptan kaba kaşıkla aktarma

MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
*İki cam kase
*Kaşık
*Fasülye (iri taneli bakliyat)




ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsiyle taşınması
*Dolu kase solda bulundurulur.
*Kaşık tutma şeklinin çocuğa daha kolay yapabileceği bir şekilde gösterilmesi:Sol el ile kaşığın en dar yeri (sapla kaşığın birleştiği yer) tutulur,sapı sağ elin parmakları içine yerleştirilir.

ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:


*Kullanılan malzeme aşamalı olarak küçültülür (mısır,mercimek,pirinç)
*Bu çalışmanın belli bir dönem tekrarından sonra kaşıklayarak paylaştırma çalışmasına geçilebilir. (Büyük bir kaptan,birbirine eşit iki küçük kaba aktarma)



UYGULAMA YAŞI: 3-3,5

HATA KONROLÜ:
1. Kaselerin altına kaymaması için yapılmış kaydırmaz
2. Çalışma bittikten sonra kapları dışarıya alıp tepsiyi yoklama

İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses

ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, yazmaya hazırlık,odaklanma,hareket koordinasyonu,bağımsız iş yapma


4)ÇALIŞMANIN ADI: Maşayla Transfer

MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
*Buzluklar
*Buz görevi gören toplar (Sıvı içeçekleri sulandırmadan soğutması için kullanılan plastik nesneler,züccaciyelerden temin edilebilirmiş)
* Plastik,küçük maşa


ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Tepsi masaya taşınır.
*Dolu buzluk solda bulundurulur.
*Soldan sağa,buzluğun aldığımız bölmesinden,diğer buzluktaki aynı yerine maşayla taşınır.



ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*2-2,5 yaş arası çocuklarda tutuşu daha kolay olan büyük ponponlarla transfer yapılır ve obje miktarı az tutulur. (6 ya da 8 bölmli buzluklar idealdir.)Yaş büyüdükçe obje boyutu küçültülür.

*Yaş büyüdükçe maşa küçültülebilir.3,5-4 yaş civarı cımbızla çalışmalara geçilebilir.

UYGULAMA YAŞI: 2,5-3


ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, el-göz koordinasyonu


5) ÇALIŞMANIN ADI: Bilyelerle geri düşürme

MATERYAL LİSTESİ:
*Kenarları yuvarlak delikli şekerlik (paşabahçeden alınmış:))
*Delik sayısınca (20 civarı)bilye



ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Bilyeler tek tek elle deliklere konur.
*Tüm bilyeler yerleştirildikten sonra işaret parmağı ile içine düşürülür.


UYGULAMA YAŞI: 2-2,5

İLGİ MERKEZİ: Çıkan ses

ÇALIŞMANIN AMACI: İnce motor kas gelişimi, el-göz koordinasyonu

Hiç yorum yok: