http://www.esracemilece.blogspot.com/
SANAT ÇALIŞMALARI:
NOT: Montessoride 3 yaş öncesinde sanatla tanıştırma yöntemi:Çocuğa sadece materyal sunulur.Yün ipler,kırpılmış kağıtlar,renkli kumlar,yapraklar vb. keyif alacağı malzemeler olabilir bunlar.Malzemeyi kullanma konusunda bilgilendirme yapılır fakat forma asla karışılmaz.Çocuk kendi özgün formunu yaratır.
1) ÇALIŞMANIN ADI: Makasla Çalışmalar
MATERYAL LİSTESİ:
*Makas
*Makasın ve kesme şeritlerinin içinde bulundurulduğu kare formlu tabak
*Önceden hazırlanmış kesme şeritleri
NOT: Montessoride 3 yaş öncesinde sanatla tanıştırma yöntemi:Çocuğa sadece materyal sunulur.Yün ipler,kırpılmış kağıtlar,renkli kumlar,yapraklar vb. keyif alacağı malzemeler olabilir bunlar.Malzemeyi kullanma konusunda bilgilendirme yapılır fakat forma asla karışılmaz.Çocuk kendi özgün formunu yaratır.
1) ÇALIŞMANIN ADI: Makasla Çalışmalar
MATERYAL LİSTESİ:
*Makas
*Makasın ve kesme şeritlerinin içinde bulundurulduğu kare formlu tabak
*Önceden hazırlanmış kesme şeritleri
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Makas içinde bulunan tabak ile masaya taşınır.
*Çocuğa önce makasın mekanizması gösterilir ve alıştırma yaptırılır. (Aç-kapa)
*İlk olarak kartpostal kalınlığında (bükülmeden tutulabilecek),yaklaşık 2,5 cm kalınlığında (tek makas darbesiyle kesilebilecek) kartlarla kontrolsüz -rastgele- kesim yaptırılır. (Kontrollü kesime geçilebilmesi için bu çalışmayı aylarca yapması gerekir.)
ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*Kalın çizgi kesmeye geçiş (3-3,5 yaş)
*İnce çizgiyi kesme
*Yana çizgileri kesme
*Zigzag çizgileri kesme
*Spiral çalışmaları
*UYGULAMA YAŞI: 2-2,5 (başlangıç)
HATA KONROLÜ:
hazırlanmış kartlar
ÇALIŞMANIN AMACI: Kaba motor-ince motor kasları geliştirmek, el-göz koordinasyonu, yazmaya hazırlık
2) ÇALIŞMANIN ADI: Self Portre
MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
*Ayaklı ayna ve aynanın altına kaymasını engelleyici bez
*Pastel boya
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Önce aynayı karşınıza alıp kendi yüz portremizi yapıyoruz. (Ten rengi boya ile yüz,kendi rengi ve şekli ile saçımız,gözlerimiz ve diğer yüz uzuvlarımız)
*Ardından hiç müdahale etmeden çocuğun da kendi portresini yapmasını izliyoruz.Çocuğa resmini bitirdikten sonra 'bununla ne yapmak istersin?''nereye asmak istersin?' diye sorarak kendi çalışmasını istediği şekilde kullanması yönünde teşvik ediyoruz.
UYGULAMA YAŞI: 3+ yaş
3)ÇALIŞMANIN ADI: Bilyelerle Boyama
MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
* (Bilyenin dönüşünü sağlayacak köşeli kare formlu) kap
*iki bilye
*Bilyelerin konulacağı iki küçük kase (reçellik gibi)
*sulandırılmış parmak boyası
*maşa
*ıslatılmış sünger (MOntessori teposilerinde bulunan sünger hep ıslatılmış süngerdir,kuru sünger zor kullanılabilen bir malzeme olduğu için.)
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*İki küçük kaseye iki farklı renkte parmak boyası konulur ve sulandırılır.
*İçine bilyeler batırılır.
*Maşa ile büyük tabağa alınarak tabak dairesel hareketlerle döndürülür. (Erken dönemde çocuk tabağı sadece ileri geri hareket ettirecektir,bu bilek kaslarının henüz yeterince gelişmemiş olmasından kaynaklanır.)
UYGULAMA YAŞI: 2,5-3 yaş
ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:
*Bir kavanozun içine uygun kesilmiş resim kağıdı yerleştirilir.İçine yine sulandırılmış parmak boyasına batırılmış pinpon topları atılır.Kavanoz çocuk tarafından sallanarak desen verilir.
*Aynı işlem plastik yeşillik kurutma kaplarının içinde de yaptırılabilir.
(Bu iki fikri İdil arkadaşımızın söylediklerinden not almışım)
4)ÇALIŞMANIN ADI: İKİLİ RENK KARIŞTIRMA
MATERYAL LİSTESİ:
*Tepsi
*3 küçük boy bardak .Bu bardaklar şu şekilde hazırlanmış olacak:
Birinci bardağın üçte birlik kısmına mavi çizgi
İkinci bardağın üçte birlik kısmına sarı çizgi
Kapalı olan bardağa da (diğer iki bardaktaki su birleştiğinde bu kapalı bardağın neresine kadar gelecekse o sınırda sarı ve mavi çizgiler çekilecek (ojeyle olabilir)
*Su (küçük bir sürahi veya aktarma bardağı ile tepside hazır bulunur,bunda da hata kontrolü için çizgi vardır.Bu çizgide diğer üç bardaktaki su birleştiğinde nereye kadar geliyorsa o sınırdan çekilecek)
*Gıda boyası
*Karıştırma çubuğu
*Sünger
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*İki bardak da kontrol çizgisine kadar doldurulur.
*Mavi çizgili bardağa mavi,sarı çizgili bardağa sarı gıda boyası damlatılır.
*Damlatma işlemlerinden sonra çubukla karıştırılır, diğer bardağa geçmeden süngere silinir.(Rengin önceden karışması engellenir)
*Bir bardak diğerine dökülerek yeşil renk elde edilir.
UYGULAMA YAŞI: 3,5-4
ALTERNATİF ÇALIŞMALAR:Diğer ara renklerin oluşumu için kullanılır.
HATA KONROLÜ:Çizgiler
ÇALIŞMANIN AMACI: Ara renklerin oluşumunun gözlemlenmesi.
5)ÇALIŞMANIN ADI:Kürdan ve köpüklerle model yapma
MATERYAL LİSTESİ:
*Bir kapaklı plastik kutu içine konmuş ambalaj köpükleri (Bunlar okulöncesi malzeme satan yerlerde de bulunabiliyormuş)
*Bir bardak içerisnde kürdanlar
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Kürdanlar köpüklere batırılarak özgün formlar elde edilebilir.
UYGULAMA YAŞI: 3,5-4
6) ÇALIŞMANIN ADI: İpe dizme
MATERYAL LİSTESİ:
*Bölmeli tabak
*Bölmelerin içinde boyanmış makarnalar,kesilmiş pipetler,ortası delgeçle delinmiş kağıt parçaları
*İp
ÇALIŞMANIN AŞAMALARI:
*Rengine,formuna hiç müdahale edilmeden çocuk delikli objeleri ipe dizer. (Kolyesini takar,isterse tüm gün sınıfta bu şekilde dolaşır:) )
UYGULAMA YAŞI: 2-2,5 yaş
2 yorum:
Emeğinize ve yüreğinize sağlık.
fotograflar gorunmuyor :((
Yorum Gönder