Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


15 Ocak 2009 Perşembe

B.E.Ö-TEMİZLİK (ECE& 3 YAŞ)


Bu haftaki B.E.Ö konumuz Temizlik idi.
Oldukça kapsamlı bir konuydu ve öncelikle kişisel temizlikten bahsetmeyi uygun gördüm.
Banyoda yıkanırken, ellerini yıkarken, dişlerini fırçalarken, saçlarını tararken tüm bunların kişisel temizlik ile ilgili olduğunu anlattım.
Sabunu, şampuanı ne için kullandığını sordum.
Yıkandıktan sonra mis gibi koktuğunu, temiz olduğunu kızım hep söylüyor zaten.Hatta yıkanmaya giderken söylediğimiz bir şarkımız var;
Cipi cipi yapalım, cici kız olalım ...
şeklinde devam eden ve kızımın çok sevdiği:) Biz bu şarkıyı kızıma ilk yıkandığı günlerden beri söyleriz.
Kızımın diş fırçası ise kendine ait bir kupanın içinde ve uzanabileceği bir yerde duruyor, tıpkı havlusu gibi.Bir tek ihtiyacı göz hizasında bir ayna, çünkü diş fırçalarken kendini görmek istiyor :)
Ev temizliği ise zaten alışık olduğu bir konu, ben süpürürken, şarjlı süpürge ile peşim sıra süpürmek, toz almak ve sonra sehpaların üstüne çıkıp oyun oynamak en sevdiği iş:)
Kızımın sevdiği işler kategorisine dün akşam itibari ile resimde gördüğünüz şekilde halı silmekte eklendi:) Çok zevk aldı ve tüm gücünü kullandı bunun için, tabii amacı ellerini detarjanlı suya sokmaktı ama izin veremedim buna!
Sonra yorulup, pili bitince "Hadi anne, kollarını sıvama artık, temizlik bitti" diyerek , yatmaya gitti.
Bu aktivitede diğerleri gibi zevkle uyguladığımız bir B.E.Ö konusu idi, yenisini merakla bekliyoruz:)

Hiç yorum yok: