Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


25 Ocak 2009 Pazar

GÖLGE

Ceren(15 aylık) & Keo

Ceren yaklaşık 10 aylıkken yukardaki fotoğrafı çekmiştik. Tam net değil ama işte ogün güneş arkamızdayken bizi duvara yansıttığında, Ceren hareketimizi farketti ve ilk önce korktu, irkildi.Sonra biz gölgeye yaklaşınca şaşırdı. Sonra duvardan ona el salladım, bir de kendi elini tutup salladım, bu sefer güldü:). Bundan sonra da her gölge fırsatını değerlendirdik birlikte.

Biraz daha büyüyünce ise sebep sonuç ilişkisi kurmaya başladı. Bir örnek; antrenin ışığı açık, odasının ışığı kapalı iken, oda kapısından sallanan doğumgününden kalma balonun gölgesi, kendi odasındaki perdeye yansıyor. O da kucağımda iken perdedeki gölgeyi gösteriyorum, "bağoo=balon" diyor gölgeye. Sonra balona eli ile dokunuyor, bakıyor ki perdedeki gölge balon da oynuyor, yine benim ve kendisinin kafası, elleri perdeye yansıyor, bu oyun çok hoşuna gidiyor.

Bugün de bir deneme yaptılar babası ile. Eline aldığı balık, kelebek gibi yassı karton oyuncakların gölgesine bakmaya çalıştılar. Ama hemen duvarın dibinden tuttukları için Ceren gölgelerine değil de kendilerine baktı, oyun pek de amacına ulaşmadı. Sanırım doğal olarak oluşanlar, daha öğretici oluyor bu yaşta.

** Yapabilirsem ikinci aktivite olarak, Esra&Defne'nin izdüşüm aktivitesini uygulamayı denemek istiyorum...

Hiç yorum yok: