Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


7 Ocak 2009 Çarşamba

BEÖ: Yeni Yıl ve ilk el işi çalışmalarımız

Elif ve Naz'dan...
Naz (16 aylık)
Yeni yıl için aktiviteleri ancak özet geçebiliyorum, zaten yeni tamamladık... Naz'la bu anlamda aktivitelerimiz aslında kitap, uygulamalı eğitim ya da konuşma-aktivite olarak oluyordu. Bizim için güzel bir ilk oldu. Naz bu tarz aktivitelere yeni başladığı için ( oral dönemi yeni atlatıyor, tatmayı bıraktı her bir bileşeni ) daha çok elimdekileri kaçırıp inceleyip, sonra aç, koy.. vs gibi komutlarla bana yaptırarak katılım gösterdi resim yapma hariç, kalemleri sadece onun bana bile vermiyor... Oyun hamurlarını ilk zamanlar evde un ve su ile ben yapmıştım ama renkli hamurları daha çok seviyor. Kutusuna koyup ağzını kapıyor, renk renk ayırmaya çalışıyor... Ağacı ben yaptım onunla ama kırmızı ışıkları o yapmaya gayret etti.
Pamuk kardan adamı dün beraber yaptık akşam eve gittiğimde. Pamukları ve kumaş parçalarını tek tek inceledi, dokundu, ortaya çıkan sonuca çok sevindi, el çırptı...
Akşam benden daha geç gelen babasına , sanat eserimizi astığımız mutfak duvarımızda gösterirken "ben yaptım" der gibi göğsüne elini pat pat vurması görmeye değerdi... Rutini seven kızım için, haftada bir bu tarz aktiviteleri rutine çevirirsem kendisi yakında yapmaya başlar sanırım...


Hiç yorum yok: