Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


8 Kasım 2008 Cumartesi

B.E.Ö. Sonbahar temalı Sürpriz Sepeti

Banu - Mira (8.5 aylık)
Mira ile B.E.Ö. Sonbahar etkinliğimize geçen ay başladık. Sanırım kışı görmeden de sonlandırmayacağız :) Yine attık kendimizi dışarılara ama en çok da kendi bahçemize… Tanıdığı bir yerin sonbahar ile değişimini görsün diye… Yazın hergün bahçede bir kaç saat kaldığından, Mira bahçesini biliyor. Böylece, gün ve gün, bahçesindeki ağaçların, çiçeklerin, yaprakların, renklerin farklılaşmasını izledi... Genelde yere bir örtü attık… Örtünün altında çıtırdayan yaprakların üzerinde yuvarlandı. Çıtırdama sesleri çok hoşuna gitti. Dökülen sarı yaprakları yoldu. Küçük parçalara ayırdı. Kuru yaprakları mıncıkladığında, ufalanıp elinde bir şey kalmayınca çok şaşırdı.

Sonbahar etkinliklerimizi son olarak Harika Çoçuk Nasıl Yetiştirilir? kitabından bir faaliyet ile pekiştirdik. Mira için bir sepet dolusu sürpriz eşya hazırladım. Kuru kozalak, taze kozalak, kabuk tarçın, lavanta torbası, kekik torbası, kestane, kestanenin dış kabuğu, keçiboynuzu, zencefil kökü, küçük şişe içerisinde tıngırdayan mercimek, küçük tahta ayna, tahta kaşık, midye kabuğu, kuş tüyü…vs… Eşyaların bir kısmının sonbahar etkinliklerimiz sırasında bahçede de gördüğü, ellediği, kokladığı nesnelerden olmasına özen gösterdim. Meraklı tazem teker teker inceledi sepettekileri… 1 saatten fazla sürdü. Son zamanlarda hiç bir şey onu bu kadar yerinde sabit tutamamıştı. Taze kozalağı dişlemesini engellemek dışında hiç müdahale etmedim. Yanında oldum ama sessiz kaldım. Her bir parçayı keşfederken ki coşkusuna ise hayran kaldım. Montessori’nin yazdığı gibi “Yaşamın kaynağına o kadar yakın ki, sırf eylem uğruna eyleme girişiyor. Bizim ne bildiğimiz, ne de hatırladığımız yaratıcılığın yolu da budur işte…"

Hiç yorum yok: