Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


15 Kasım 2008 Cumartesi

Renk Siniflandirma

Renk siniflandirmayi cok uzun zamandir cok severek cesitli sekillerde yapiyoruz. Fikir vermesi acisindan yaptigimiz bazi renk (bazen renk & sekil) siniflandirmalarini paylasmak istiyorum.

Renk siniflandirmaya kucuk yaslarda 2 renk ile baslayabilir ve cocuk basardikca renk sayisi arttirilabilir. Once kirmizi, mavi ve sari olan ana renklerle baslayip, sonra mor, yesil ve turuncu olan ara renklere gecilebilir. Daha sonra da renklerin tonlari geliyor...

Renk siniflandirma yap-bozlari. Bu yap-bozu Istanbul'da bir oyuncak marketinden aldim. Renk siniflandirmasi acisindan cok egitici.


Sayi boncuk tahtasi ile renk siniflandirmasi. Bu tip boncuk dizme tahtalari hem renk siniflandirmasi hem de sayi sayma acisindan cok egitici. Sayilari fiziksel olarak da gorup elleyebiliyor cocuklar.


Civilerle renk siniflandirma.
Civi takma, ozellikle ince motor gelisimi icin cok faydali bir oyun. Ayrica cocugun hayalgucunu de gelistiriyor. Renk siniflandirmasi icin de kullaniyoruz. Ikinci fotografta gorulen ise civiler ile sayilar. Once sayi kadar boncuklari diziyorum, sonra eline sayilari verip dogru yerine yerlestirmesini istiyorum. Defne'nin cok sevdigi bir oyun.


Ahsap boncuklarla renk siniflandirma. Ipe dizilen boncuklar icin baska bir fonksiyon.


Legolarla renk siniflandirma.


Sekil kartlari ile renk siniflandirma. Ucgen, kare, dikdortgen ve daire olarak kesilmis farkli renklerin siniflandirilmasi. Bu, iki siniflandirmayi bir arada getiriyor. Sekil ve renk. Renk siniflandirmayi cok iyi yapan cocuklarda kullanilabilir. Once iki sekil ile baslanip sekil ve renk sayisi arttirilabilir.



Ayrica evde hazirladigim Montessori renk kutulari (Color box 1 ve Color box 2) var ancak renk kutulari yapimini ayrica anlatacagim.

Archi*Sugar
Tümünü Yasla

Hiç yorum yok: