Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


15 Kasım 2008 Cumartesi

Evimizin Odaları / Hafıza Oyunu

Ceren(1 yaş) & Keo
Okuduğum kitaplardan birinden (Akıllı Bebekler Akademisi olabilir ama tam hatırlayamadım?)aklımda kalan bir aktiviteyi gerçekleştirdik bu sabah...
Önce evin tüm odalarından, o odaya ait bir nesne alınıp kutuya konulur, sonra da hangi nesnenin hangi odadan ve odanın neresinden alındığı hatırlanmaya çalışılarak yerine konuluurr.
Nesneleri yerleştirirken de odalarla ilgili açıklamalar yapılıırr...
İlk denemede fazla zorlamak istemedim Ceren'i ve 3 odadan 1er adet nesne aldık ve kutuya koyduk. Kendi odasından ayakkabısı, mutfaktan çatal, antreden ayakkabı çekeceği...
Sonra salona geldik ve ona ayakkabısını gösterip, "bunu nerden almıştık?" dediğimde eliyle odasının olduğu yönü gösterdi. Hoop heyecanlı bir şekilde kucakta hoplata hoplata ayakkabısını alıp odasında aldığımız yere bıraktıık. Sonra çatalı ve ayakkabı çekeceğini de aynı şekilde koşturmacalı bir oyun havasında yerlerine bıraktık. Hepsini nerden aldığımızı zorlanmadan hatırlayınca ikinci seferde ek olarak salonu ve banyoyu da ekledik, son olarak da yatak odasını ve küçük odayı eklediik.
Oyun çok hoşuna gitti, ilk seferde nesneleri ben seçip kutuya attım. Sonrakilerde artık kendisi de seçim yapmaya başladı...

3 yorum:

Primarima dedi ki...

Bende aynı uygulamayı yapacakdım valla benden önce davranmış bulunuyorsunuz tebrik ederim :)

ALPI HARIKALAR DIYARINDA dedi ki...

çoklu zekaya da yakisir bir etkinlik gerçekleştirmissiniz çok güzel.tebrikler.

KEO dedi ki...

Ebru ve Alperen'in güncesi; teşekkürler