Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


12 Kasım 2009 Perşembe

Aktivite

Güneş ve Begüm (16 Aylık)
Küçük motor hareketleri gelişimi için birkaç aktivite / Gerekli Malzemeler / Top Makyaj Pamugu / Maşa / Şekerlik / Yumurta Kutusu / Bir Anne ve Bir çocuk.. :D



Önce pamukları şekerliğe yerleştirdim maşayı da içine koydum, yumurta kutusuyla birlikte bir tepside hazırladım. Nasıl yapacagını her zamanki gibi ilk önce ben gösterek yaptım. Begüm hemen maşayı aldı elimden pamuğu tutmaya çalıştı olmadı, nennee dedi, yardım edeyim kızıma diyerek birlikte yaptık, eller havada sevindi :D SOnra tekrar kutudan şekerliğe tek tek birlikte boşalttık, hadi kızım şimdi sen yap dedim. Ne yaptı ? :) şekerliği alıp kutunun üstüne ters çevirdi. Maşa'nın tadına baktı. Sonra eliyle pamukları alıp tekrar şekerlige koydu. 20 dakikalık bir aktivite oldu. Bizim deneyimimiz bu şekilde/tekrarlanacak. Fikir Sevgili Özgür'den.

Sürpriz Kutumuz ;



Nesguike ait bir kutu bu, ben zaman zaman içine degişik şeyler koyuyorum, önce begüm sallıyor sonra hemen kapagını acıyor, bu gün kokteyl çubukları çıktı içinden farklı 5 renkte ve her renkten 3'er tane begümle renk ayrımını yaptık, kutuya tekrar koyduk. Koyarken biy biy dedi. :)

Diger aktivitemiz ise Kürdanlar ;



Gerekli Malzemeler / Süslü Kürdan / İki Bardak

Bir bardagın içine kürdanlar koyulur, diger bardağa tek tek kürdanlar yer degiştirir. Bu aktiviteyi daha önce delikli kavanozumuzdan kürdan geçirerek oynadık. Bu sefer begüm 10 dakika tek tek kürdan geçişlerini yaptı ve her seferinde heyyy yaptı ama sonrasında sıkılıp komple bardaktan bardaga boşalttı. Fikir Sevgili Ayça'dan.

Pazartesi günü evde olunce bu aktiviteleri yapabildik. Bunun dışında günlük aklımıza geldikçe oynadıgımız keyif aldığımız oyunlar :D

- Bir kablonun, bir ucundan ben, diğer ucundan begüm birbirimizi çekiştirmece oynuyoruz, çok seviyor bu oyunu, kahkahalar atıyor/uz..

- Takla atmakta en keyifli oyunlarımızdan, düzü birlikte yapıyoruz ama tersi sadece begüm :)

- Akşam yatmadan önce jimnastik seansımız var :) Begümü sırt üstü yatırıp, sağ eliyle sol bacağını değdiriyorum, ve sol eliyle sağ bacağını değdiriyorum.

- Hangi Elimde Oyunu ; Ben Begümün sürekli ağzındaki meme'yi kullanıyorum bu oyun için, hop ağzından çekiyorum, ellerimi arkaya götürüp birine saklıyorum, memen hangi elimde kızım diye soruyorum, ilk başlarda anlaması için iç tarafından gösterdim, memenin sapından hemen buldu, şimdi zaman zaman oynuyoruz. (Akıllı Bebekler Akademisi Kitabından)

- Müzik açıp dans ediyoruz, benim oynamama çok gülüyor oturuyorsa cağ ayağını bir aşağı bir yukarı kaldırıp indiriyor :) ayaktaysa hemen eller havaya popo bir aşağı bir yukarı :D Parmaklarını şıklatmaya çalışıyor ama ses çıkmayınca gelip benim parmağıma bakıyor bir şey var mı diye :)

- Birbirimize dokunmaca oyunu oynuyoruz, ben begümün sağ bacağına dokunuyorum , kızımın sağ bacağına dokundum, hadi sende dokun diyorum dokunuyor.

- Birbirimize Fıstık yapıyoruz.

- Babası her çak yaptığında mutlaka bana da yapacak hemen yanıma gelip elini kaldırıyor.

- Ceee ve saklambaç en çok oynadığımız oyun.

- Bir sopanın iki tarafından ben tutuyorum, ortasından begüm tutuyor ve bir yukarı bir aşağı indirip kaldırıyorum. (ABA kitabından)

- Deve Cüce oyunu oynuyoruz :) Ben oturup kalktıkça çok hoşlanıyor kendisi gülmekten yapamıyor..

- Bunlar dışında, istediği olmayınca numaradan ağlıyor bariz belli ediyor, bir de bizim göreceğimiz bir yerde yere yatıp ağlıyor. İlgilenmemek elde değil :)

- Mama sandalyesine tırmanıp, konsola çıkıyor , Sallanan sandalyenin üstüne tırmanıyor. ELindekini yere atıyor, inip alıyor tekrar tırmanıyor.

- İki eli doluysa ve bir üçüncüyü almak için elindeki bir şeyi kolunun altına koyup üçüncüyü alıyor.

- Burnunu sümkürmeye başladı. Eline peçete alıp burnunu sümkürüyor.

- Ne saçına toka ister nede ayağına çorap . :D Saçları onu hiç rahatsız etmez gözünün önünde dolaşır.

- Yemek yerken sağ eliyle kaşığı tutuyor, sol eliyle de kaşığının altını tutuyor şekilde güzelce yiyebiliyor, ama bir sorun var tabagı bitince yere atıyor tabağını? Biten şeyleri yere atma huyu var kimi taklit ediyor olabilir ki !!! :=)) Bardaktan su içmeyi çok seviyor ama bir türlü yavaş içmeyi beceremiyor, genzine kaçırıyor ama ısrarlı bardaktan içecek.

Bunlar aklıma gelenler.

Hiç yorum yok: