Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


11 Kasım 2009 Çarşamba

BEÖ Cumhuriyet - Sergi

Berna & Ekin (37 ay)

www.ekinvebiz.blogspot.com

Aslında BEÖ-Cumhuriyet konusu geçmiş olmasına rağmen, Ekin'le gezdiğimiz sergiyi tam da konuya uygun olması nedeniyle sizinle paylaşmak istedim.

Aslında Atatürk'ün anısına 10 Kasım'da yayınlamak isterdim ama yetiştiremedim :(


Atatürk Kültür Merkezi’ndeki serginin adı Atatürk’e Saygı-Cumhuriyet Aydınlanması Işığı’nda Eğitim /1923-1938 . Çok güzel fotoğraflar seçilmiş sergi için, Atatürk'ün çok etkileyici ve farklı hallerini yansıtan, Atatürk'ün okullarda öğrencilerin eğitimiyle birebir nasıl ilgilendiğini görüntüleyen fotoğraflar...






Ekin Atatürk'ün fotoğraflarına bakmaktan çok hoşlandı. Her fotoğrafı tek tek yorumladı, Atatürk’ün her ifadesini inceledi. En çok değişik kostümlü fotoğraflarını ve gülümseyen hallerini sevdi.

Atatürk’ün okullarda, sınıflarda öğrencilerle çekilmiş fotoğrafları da vardı sergide, onlar kolaj gibi hazırlanmış. İzmir’deki okulları ziyaretinde çekilmiş fotoğraflar. Fotoğraflardaki mekanlar, öğrenciler, kıyafetler, her şey günümüzden çok farklı görünüyor ve tabi siyah beyaz ya da sepya. Oldukça ilgisini çekti Ekin’in. Onun bu kadar ilgiyle sergi gezmesi de büyüklerin ilgisini çekti tabi...Bu sergiyi iki tur gezdi, hatta ikinci turda yanında durmamı istemedi, tek başına baktı fotoğraflara.

Sonra mekanın ortasında, izin alarak, koşma ve zıplama oyunu oynadı :) Çıkarken “ Eee, şimdi hangi sergiye gidiyoruz” diye sordu. Aynı günde üç sergiyi ikişer kez gezdiği için dönüş yolunda yorgunluktan bayılarak uyudu...:)))

Hiç yorum yok: