Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


16 Haziran 2008 Pazartesi

BEO - Kokular

Anneleri Ayse ile 6-7 yaslarindaki cocuklari Ahmet Arda ve Ayse Verda...
Diger bir ifadeyle; Mutlu Cocuklar

............................................

Gunlerdir koku ile yapabilecegimiz aktiviteler dusunuyordum fakat bir turlu aklima gelmiyordu. Cumartesi bir parfumeriye gidip pespese parfum koklatmayi ve birkac koklamadan sonra koku farkini anlayamayacaklarini gorsunler diye kafamdan gecirdim ama telasenin icinde unuttuk ve oylece kaldi. Bugunde evdeki parfumlerle ayni seyi yapmak aklima geldi ama bu seferde cocuklar icin pespese birsuru kimyasal koklamalari zararli olabilir diye gene yaptirmadim...

Biraz once yemeklerini yerlerken gene aklima kokularla ilgili hicbir aktivite yapmadigimiz geldi ve "cocuklar koklama ile ilgili neler yapabiliriz akliniza neler geliyor" diye sordum. Simdi tek tek neler dediklerini yazmak istiyorum, fiili aktivite yerine konusmali oldu bizimki de ;))

Ardanin ilk soyledigi cumle;
_'bırt' yontemi anne!! mesela bi bırt olsa hemen kokusu cikar!! (hep birlikte kahkaha :))
.
gene Arda;
_mesela mutfakta pisen yemek; hemen kokusu salona geliverir...
.
bu sefer verda;
_piknikte mangal yaparken cikan dumanin ve atesinin kokusu ve sonra da pisen etlerin kokusu...

.
Arda;
_renk renk ve cook cesitli kokulari olan cicekler...
.
Verda;
_asansore girdigimizdeki sigara(yasak olmasina ragmen hala da iciyorlar ya anlayamiyoum ben bu insanlari!) ve parfum kokulari
.
Arda;
_Ayak kokusu
.
Arda;
_insan kokusu!!
Bu konuya girmek isterim; bizimkiler insanlari kokularindan tanir. Evimizde ki bir giysiye bazen "aaa burda tahanur kokusu var" derler. yada bir esyanin kokusunu, tanidigimiz baska bir insanin kokusuna benzetirler.
Gecen gun de balkondalar ve Arda verdaya;
_verda, kubra abla balkona cikmis(alt kat komsu kizi)
Verda;
_hani yok kii goremiyorum abi
Arda;
_yok gozukmuyor zaten, kokusunu aldim sadece !!

Aslinda kisiye mâlettikleri kokular buyuk ihtimalle kullandiklari yumusatici yada parfumun kokulari ama iste o kokuyu hic unutmuyorlar, nerede o kokuya rastlasalar hemen tanimladiklari insanlar olarak dusunuyorlar...velhasil kelam, bizimkiler ozellikle de Arda kokular konusunda cok hassas, burnundan asla koku kacmaz :)


..............................


Birkac arkadasimiz baharatlarla aktivite yaptigindan bizimkide farkli bir aktivite olsun dıye dusumustum. Fakat simdi "burnundan kacmaz" deyince, aklima baharatlari tam tanimiyor olabilecekleri geldi. Yanimda kartlarla oynayan cocuklara hemen "baharat nedir, biliyormusunuz?" dedim ve hemen "yemeklere katilan biberin cesitleri olan seyler"(sanirim karabiber, kirmizibiberden dolayi) dediler.

Yok kokularini ayirabileceklerini sanmiyorum, cunku bende zaten baharat ozurluyum, yemeklerde de kullandigim belli basli birkac tane baharat vardir hep onlardan katarim.

En iyisi ben kalkayim da, baharatlari ortaya getireyim bi bakalim ;)sonucu da aktaririm insallah...

Hiç yorum yok: