Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


15 Nisan 2008 Salı

Dokulari tanima oyunu

Montessori oyuncaklarindan "Teaching Touchables Texture Squares"`i evde kendimiz yapmaya calistik. Evde olan malzemelerle kucuk dikdortgen yastiklar diktik (her malzemeden 2 tane). Yastiklarin icini elyafla doldurduk. Kullandigimiz kumas ve diger malzemeler sunlar: pamuklu kumas, triko, saten, pamuklu eldiven, delikli tul, organze tul, pazen kumas, dolaplarin icini kaplamak icin kullanilan plastik serit, kece, tirtikli pamuklu kumas, kot kumas, havlu. Baska malzemeler (deri, kadife gibi) buldukca oyun setini gelistirmeyi dusunuyoruz.
Bebekler icin amac farkli dokulari ve desenleri dokunma ve gorme yoluyla tanimak (Tabii bircok kez kucuk yastiklar agizla da taninmaya calisiliyor :))
Daha sonraki amac kucuk yastiklari diktigimiz torbanin ya da kutunun icine atmak.
1-2 yasina geldiginde de yastiklari eslestirme ve kumaslarin isimlerini ogrenmek oynanacak diger oyun.





4 yorum:

Esra dedi ki...

Ilknurcugum bayildim yastiklara. Ellerine saglik. Nilufer bebek zevkle oynayacaktir eminim.

KEO dedi ki...

İlknur ben de çok beğendim, şimdi evdeki değişik kumaşları toparlıyorum:))sizinki kadar güzel dikemem ama benzer birşey yapacağım, paylaşımın için teşekkürler..Özgür Ekim

Eren Derin dedi ki...

Yastiklar süper :))) Cok iyi bir fikir. Üstelik piyasadaki cogu sey gibi Cin malida degil,
'Hand made' ;))

Bir Derin Masalı dedi ki...

Çok pratik ve hoş. Ben dokuları tanıma kitaplarından almıştım. Bebeğin saçı, filin kulağı v.s v.s...