Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


29 Nisan 2008 Salı

Su Aktivitemiz

Keo(Özgür Ekim) ve Ceren (6 aylık)

1.Aktivitemiz: Baloncuklar

Su ve deterjan ile hazırladığım karışım ile kızıma sürpriz yaptım.Bu fikri daha önceden Esra'nın yayınladığı infant videosunda görmüştüm, aktivitemiz de su olunca denemek istedim.Su ile dolaylı yoldan ilgisi var ama olsun...
İlk kez baloncuk gördüğünden, önce çok şaşırdı...

Sonra yavaş yavaş aşağıya inişlerini izledi, yere düşüp patlayıp yok olmalarına da ayrıca şaşırdıAma duruma çabuk alışıp sonrakilere uzanmaya çalıştı ve çok eğlendi.

Tabii bu oyunu aslında açık havada oynamak daha iyi olacaktır.Bir de baloncukları ona değmeyecek şekilde üflemeye dikkat etmek gerekiyor.


2.Aktivitemiz: Sebep-Sonuç ilişkisi

Musluğu açarsak su akar, kapatırsak akmaz. Önce kapalı halde musluğu, lavaboyu inceledi.
Sonra musluğu açınca suyun aktığını gördü, bir süre inceledi, sesini dinledi ve güldü:) Biraz zaman geçince de dayanamadı lavaboya doğru ellerini ayaklarını çırpmaya başladı, elini uzattı ve ıslattı, suyla konuşmaya başladı "buff, pruff" gibi birşeyler söyledi:))
Bu seferlik su oyunu oldu ama sürekli yapılırsa sebep-sonuç ilişkisini kavramasına faydalı olabilir...

5 yorum:

Esra dedi ki...

eglendigi nasil da yuzunden belli!
:-)
harika!

KEO dedi ki...

evet canım çook eğlendii:))

burcu dedi ki...

Sevgili Keo, mail adresini istememde sakınca var mı acaba? Sana Göktürkün bloğu için davet göndermek istiyorum, tabii sen de istersen :)
sevgiler
burcu

KEO dedi ki...

Burcu, tabbi ki takip etmek isterim sizi, yahoo gruptaki mail adresime gönderebilirsin...teşekkürler

KEO dedi ki...

Burcu sanırım o adreste problem olabilir, keoszone@gmail.com adresine gönderebilirsin, teşekkürler