Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


1 Nisan 2008 Salı

Esra S.B. / Montessori Aktivitelerimiz, Montessori Kosemiz

Oncelikle grubun yahoodaki "photos" bolumune Montessori kosemizin bazi detay fotograflarini ekledim. Adresi surada. Bu koseyi, mutfaga kurdum. Bu seciminin de cok iyi oldugunu kullandikca goruyorum. Oncelikle oturma odasi ya da yatak odasinda surekli gormedigi icin ilgisini cekiyor. Gidip bakip ilgilendigi materyali alip kendi kendine oynuyor ya da benden yardim istiyor. Yeni oyunlari ise ben ayrica hazirliyorum, gelip hemen oynuyor.

En ust katta dil materyalleri ve top atma gibi oyunlar var. Sonraki katta siniflandirma, kolye dizme gibi oyunlar var. Altta termik siseler, kasiklama/dokme kutusu, muzik aletleri, puzzlelar, dokunma kutusu, kitaplar, hazine kutusu, supurge vs var. Ayrica oyunlar icin kucuk yer halilari da burada.

Bu oyuncagi haftasonu bir antika pazarinda buldum ve kolay bir pazarlikla 20 ytl'ye aldim. Defne bayildi. Bacadan atilan top sag, sol hareketler yaparak asagiya kadar tak-tak iniyor.

Oyuncak / Izdusumu Eslestirme. Gecen gunku eslestirme ise yaramayinca farkli bir eslestirme yapmaya karar verdim.

Gerekli Malzemeler: Cesitli geometrik sekillerde oyuncaklar. En basta 2 tane ile baslayip sonra cogaltilabilir. Kagit. Masa ya da kucuk hali.
Yapilacaklar: Cesitli geometrik sekli olan oyuncaklari secin. Kup, yildiz, vs. Kagitlari ayni boyda kesin. Ben, A4 kagidini 4'e boldum. Oyuncaklari kagitlarin ustune koyup izdusumunu cizin. Kagitlari halinin ya da masanin ustune yerlestirin. Oyuncaklari bir keseye koyun ve cocugun oyuncaklarin izdusumunu eslestirmesini isteyin. Once kendiniz yapip ornek gosterebilirsiniz.
Bizde olan: Muhtesem. Daha ilk seferinden yanlissiz eslestirme yapti. Gun icinde birkac kere daha denedim. Her seferinde tamamdir. Bu sefer bir onceki bahar resimlerini bir daha denedim ve daha basarili olduk.
Sonra Defne'nin sebzelerini hazirlarken Defne de bana yardim etti. Tum bezelyeleri tek tek ayikladi ve sirkeli suya atti. Pratik hayat.


Strafora raptiye saplama

Gerekli Malzemeler:
Strafor, cesitli renklerde raptiye, kalem
Yapilacaklar: Straforu istediginiz buyuklukte kesin. Ustune keceli kalem ile bir cizim yapin. Ilk once bir tek cizgi ile baslanabilir. Raptiyeleri bu cizginin ustune sira ile saplamasini saglayin. Sonralari daha karmasik sekiller ve farkli renkler ile yapilabilir.
Bizde olanlar: Bu oyunu, ben uydurdum ve ikimizin de cok hosuna gitti. Once bir cizgi ile basladim ve sorunsuz hemen tamamlayinca hemen yanina 6 tane daire cizdim. Farkli renkte raptiyeleri de bu dairelere soktu. Ertesi gun ise daha karmasik cizgiler yapip siniflandirma yapmasini sagladim. Birkac gun sonra 3 renk ile deneyip renklere gore siniflandirma yapmasini saglayacagim.
Oneriler: Raptiyeler cocuklar icin tehlikeli olabilir. Cocugunuzun agzina almayacagina emin oldugunuz bir donemde deneyin ve asla cocugu raptiyelerle yalniz birakmayin.

Huni ile siseye su doldurma

Gerekli Malzemeler:
Sise, huni, derin kap, surahi, su
Yapilacaklar: Siseyi bir kabin icine koyun ki su disari dokulurse kapta toplansin. Huniyi ustune koyup onceleri kucuk, sonralari daha buyuk bir surahi ile suyu doldurmasini isteyin.
Bizde olan: Defne'nin birkac ay once yapmaya basladigi bir aktivite ve buna bayiliyor. Su surahide bitince siseden geri dokuyor ve islemi kendi tekrarliyor.

2 yorum:

KEO dedi ki...

Defne'nin montessori köşesi çok güzel olmuş Esra!Oyuncakları da oldukça çeşitli, sıkılmasına imkan yok gibi görünüyor, eline sağlık.İzdüşüm oyunu çok hoşuma gitti.Ben de bir an önce kızımla uygulamalar yapmak istiyorum ama daha çok küçükk:))Bir de hep eşime derdim ki ilerde çocuğumuz olursa çamaşırları katlarken onunla "çorap eşleştirmece" oynarız, böylece o bana yardım etmiş olur hem de oyun oynamış olur:))Meğer bizim espirimiz de bir montessori oyunuymuş da haberim yokmuş:))
sevgiler,
Ekim

pinarbk dedi ki...

Esra'cığım yapılan işlerin öğretici olması bir yana seninle birlikte birşeyler paylaştığı için duygusal gelişimine olan katkısı çok büyük. Ben çocukken anneme kek yaparken yardım ederdim ya da babaannemle birlikte hamur açardım, temizlik yapılırken toz alırdım.Şimdi güzel anılar olarak hatırlıyorum hepsini.