Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


3 Şubat 2009 Salı

392 aylık anne Sibel ile 13 aylık oğul Emre Jr. ' ın aktiviteleri

uzun zamandır ne aktivitelerimizi ne de jr ile gerçekleştirdiğimiz pekçok etkinliği aktaramadım..ancak fırsatım oldu ve bende hemmen paylaşayım dedim..

392 aylık anne Sibel ile 13 aylık oğul Emre Jr. sizlere bu ara gerçekleştirdikleri aktiviteleri kısa kısa paylaşmak istiyor:))
5 aylık idi jr emeklemeye başladığında..bence uzun bir emekleme dönemi geçirdik diye düşünüyorum..12. ayımızı doldurduğumuz 9. günde bizi yürüyerek karşıladı kapıda..yürürken heyecandan hem ağlıyor hem gülüyordu..bizim gibi..ondan beridir de asla oturmuyor yemek vakti dışında..ya da uzanmıyor uyku vakti dışında:) yürümek bizim en büyük aktivitemiz oldu..

bu ay içerisinde diğer bahsedebileceğimiz değişiklikler ile oyunlarımız ise,

-artık kıyafetlerimizi kendimiz seçiyoruz..bu yüzden hangi kıyafet hangi bölmede ise asla değiştirmiyoruz ki kafamız karışmasın..en çok üzerinde kırmızı ayıcık olan sweat i seviyoruz, gerçi ev sıcak olduğu için uzun süre giyinik kalamıyoruz..terlediğimizde ıhh-ıhh diyerek uyarıp üzerinden çıkarttırıyoruz:)) bunun için yakayı açıp üfemeyi öğrendik. Ben üfleyip sıcak oldu dediğim için sürekli zannediyordum ki jr da sıcak vs diyebilecek kendisi ama o sadece üflemeyi tercih etti.

-dışarı çıkarken "hadi yakışıklı olalım" dediğimizde tarağımızı çekmeceden bulup saçlarımızı tarıyoruz..

-dişimiz ağrıdığında hemen annemizin dişine dokunup ıhh-ıhh diyoruz anne Sibel' de ona diş hikayesi anlatıyor, türlü türlü:))

-çiçeklerin toprağına dokunup kuru olup olmadıklarını ellerimizle anlayıp, beraber suluyoruz, yapraklarını seviyoruz..(eğer sevmese evdeki çiçeklerimi ne yapardım, düşünemiyorum)

-mama sandalyesinde kesinlikle uzun oturmuyoruz, bizde aktiviteyi mama sandalyesine taşıyoruz..mesela öndeki iki tabla arasına resimler iliştirip, kimi zaman onların kim olduğunu buluyoruz, kimi zaman onlara da mama yediriyoruz..veya resimleri kaldırıp, yine iki tabla arasına bakliyat(mercimek-yeşil/sarı/kırmızı) veya minik buzdolabı sticker ları koyuyoruz..bu da en azından mama sandalyesinde zaman geçirmesini, yemek yerken oyalanmasını sağlıyor..

-bebeklikten beri aldığımız kitaplara ilgisi yeni yeni arttı..Örneğin resimdeki kutup hayvanları kitabında gizlenmiş hayvanları kendisi buluyor..Çoğu hayvanı sesle taklit edebiliyor, ancak çoğu zaman sadece hayvanları bulurken onları taklit etmemeyi tercih ediyor..benim taklit etmemi istediğinde sayfadaki resmin üzerine tıktık vurup bana bakıyor..
remzi yayınevinden basılmış olan kutup hayvanları' nın başka başka komşuları da var ancak ben bulamadım o kitapları..belki net ortamında bulabilirim..araştırmaya vaktim olmadı..
çiftlik-orman-afrika hayvanları diğer kitaplar&oldukça eğlenceli.. tavsiye ederim..

-kipa'" ya henüz gidemedik methini duymamıza rağmen ama tahta oyuncaklarımızla elimizden geldiğince zaman geçiriyoruz..tahta oyuncaklarımızı özellikle puzzlelarımızı daha eğlenerek yapmaya başladık..içlerinde en çok Melissa&Doug' ın oyuncağı sanırım ona en çok hitap eden, çünkü uçağı alıp uçururken, arabayı sürüyor, treni çuçuu yapabiliyoruz..tavsiye ederim..
ayrıca leonardini' en aldığımız su ile çizilebilen defterimiz var ama beklediğim ilgiyi henüz sağlayamadık.

-bir diğer aktivitemiz resimlere bakarak elimizdeki meyveleri bulma aktivitesi..
bunda da materyaller içerisinden elimizdeki meyvenin olduğu sayfayı buluyorum ve meyveyi önce kokluyoruz, eğer isterse tadıyoruz bu arada da anlatıyorum. Anlatırken resmin üzerinde elimdeki meyve ile gezeliyorum, doğru meyvenin üzerine gelince üzerinde durup benzer yönlerini anlatıyorum..aynı olduğunu farkettiğinde zaten alkışlıyor..bu bence bir eşleştirme oyunu, kimi zamanda sevgili Ozgur' un mini selpaklar ile yaptığı eşleştir oyununu oynuyoruz..

işte jr ve aktivitelerimiz..aktivitelere devam ve elbette paylaşmaya:))

görüşmek üzere:))

NOT: sayfam, şifrelidir.Dileyen sibeleldemir@gmail.com adresinden bana ulaşabilir:))

2 yorum:

~PakKaramu~ dedi ki...

Beutiful baby
Congratulation to you

sib dedi ki...

:) thanks a lot..