Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


13 Şubat 2009 Cuma

B.E.O. - "Iletisim Araclari" / Pul Koleksiyonculugu

Esra (Archi*Sugar) ve kizi Defne (3 yas)
**************************************

Bizim ailemizde su anda kardesim ve esim en buyuk pul koleksiyonerleridir. Tum aile bir sekilde pul koleksiyonu yapmaya bir sure devam etmisse de pul askina sadik kalan ve bugune kadar en iyi sekilde devam ettiren bu iki kisi olmustur. Dedemin ve hatta dedemin babasinin pullarini koleksiyonuna dahil edip daha cok Osmanli pullari biriktiren kardesim mi yoksa tum dunya ama gercekten adini dahi ilk defa duydugum en ufak ada kalmazcasina tum dunyanin pullarini toplayan esim mi bu konuda daha onde bilemiyorum.

Bildigim birsey varsa o da ikisinin arasindaki pul alisverisinin, birbirleri icin pul toplamalarinin, her seferinde zarflarca pullari birbirlerine vermelerinin hatta bazen saatlerce defterlerini birlikte duzenlemelerinin muhtesem bir paylasim oldugu.

Kucuk kizimiz icin uzun zamandir bir pul defteri almayi ve onun da kucuk bir koleksiyona sahip olmasini istiyorduk. Babasinin ve teyzesinin degerli pullarina sahip olmasi icin henuz cok erken ama eger bir yerden baslayacaksa, iste o gun, bugun.

Esim kizimiz icin bir suredir cift olarak pullar topluyordu. Pullarla tanismasi, icindeki dunyayi kesvetmesi, onlara nasil bakmasi gerektigini ogrenmesi ve onlarla kucuk oyunlar oynamasi icin kucuk bir koleksiyon hazirladi.

Dun, kendisini pullari ile tanistirdik. Once her pulun esini bulduk. Tek tek ozenle onlari zarflarina yerlestirdik. Buyutecle kucucuk dunyalara girdik, inceledik, uzerinde yorumlar yaptik. Sonra katalogu acip icinden elimizdeki pullari bulduk.

Pullar, pul zarflari, buyutec ve katalog dortlemesi, tahmin ettigimden cok daha etkiledi Defne'yi. Hayranlikla pullarini inceledi saatlerce. Katalogun sayfalarini tek tek arastirip pullarini buldu, bizlere gosterdi. Isi bitince de kutuphanesinde pullarina cok hos bir yer hazirladi ve yarin tekrar bakmak uzere ozenle oraya yerlestirdi.

Sanirim zamanlama cok dogru oldu...

Her pul ayri bir dunya. Tum dunyalari kesvetmen dilegiyle melegim...

Archi*Sugar


Bu, esimin koleksiyonunun bir bolumu. En sevdigi bolumu. :-)


Defne'nin kucuk koleksiyonu... simdilik...


7 yorum:

Elçin dedi ki...

Küçükken benim de vardı böyle bir kolleksiyonum ama malesef devam etmedim. Özellikle gider kırtasiyelerden alırdık o zamanlar.
Şimdi bu pulları görünce o günler aklıma geldi.
Umarım Defne de babası ve teyzesi gibi pul kolleksiyoneri olur:
Sevgiler..

Pratik Anne dedi ki...

harika. posta ile iletisimin cok azaldigi bu donemde cok kiymetli ve farkli bir ugras aslinda.

KEO dedi ki...

Defne için uçsuz bucaksız yeni bir dünya açmışsınız Esra! Harikasınız.

Adsız dedi ki...

teşekkürler Esra,yine ufuk açıcı etkini gösterdin :)

Adsız dedi ki...

Merhaba, daha öncede size size mesaj atmistim ama maalesef bir cevap alamadim, birde böyle deneyim dedim, grubunuza üye olmaya calistim ama basarili olamadim maalese, yardimci olursaniz sevinirim. Sevgiler. Yeliz.

Esra dedi ki...

aktif cocuk: size nasil ulasacagimi bilemiyorum, bir email adresi vermemissiniz. Blogunuza mesaj biraktim ama bana geri donmediniz.

Adsız dedi ki...

Merhaba, blogumdaki mesajinizi gördüm,tesekkür ederim,ama bir kac gündür internetimizde sorun yasadigimdan bir türlü cevap yazma firsati bulamadim, söylediginiz adrese biraz önce girdim, ama basarili olamadim maalesef...