Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


19 Şubat 2009 Perşembe

Penguen Lapbook

Esra (archi*sugar) ve kizi Defne
.........................................................
"Lapbook nedir" diyenler icin kisaca; icinde bir konu hakkinda cesitli bilgi ozetleri, resimler, oyunlar, vs iceren dosyacik diye aciklayabiliriz. Her yas icin lapbook yapilabilir, sadece cocuklar icin degil. Daha detayli bilgi icin su sayfalari inceleyebilirsiniz:
Wikipedia
Lapbooking
Lapbook Ladies

Ilk lapbook denememizi penguenlerle yaptik. Arastirmasi, hazirlamasi, bir araya getirmesi oldukca zamanimi aldi ama cok da eglendigimi soylemeliyim. Kendimi ortaokulda donem odevi hazirliyormus gibi hissettim. Odevimi ogretmenime, yani kizima sundumda ise cok daha mutlu oldum cuku bana tam not verdi kendisi. :-)

Lapbook hazirlamak cok zevkli, bir konuyu onunla calismak ise cok daha zevkli.

Iste lapbookumuz, detaylari ve hangi bilgiyi hangi siteden aldigimiz. (fotograflarin daha kolay incelenmesi icin boyutlarini biraz daha buyuk tuttum, ustune basip gorebilirsiniz)


Gerekli Linkler

Zarflar: Lapbook Lessons'da buyuk ve kucuk boy zarf cizimleri

Kapak sayfasi:
  • Penguen kes - yapistir. DLTK Kids Penguin Craft Template
  • montessorimakers yahoo group'tan "Sandpaper Letters"in P harfi... kesip zimpara kagidina tersten cizip kesilmis
  • Internetten bulunmus farkli penguen fotograflari
Ic Sol:
  • Penguenler hakkinda gercekler. Nerede yasarlar? --> Antartika, Ne tur hayvanlardir? ---> Kus, Ne yerler? ---> Balik (daha detayli gercekler de var tabi ama 3 yas icin bu kadar yeterli bence. Fotograflar internetten.
  • Penguen turleri: Lapbook Lessons / Penguins adresindeki penguin types 1 & 2 dosyalari
Ic Orta:
Ic Sag:

Archi*Sugar

4 yorum:

Adsız dedi ki...

tek kelimeyle harika uzun zamandır sizi takip ediyorum biçok not aldım yaptıklarımda var hatta
tesekkür ederim
ayrıca ilk defa yorumum size nasipmiş sevindim

Adsız dedi ki...

bir süredir sayfanızı takip ediyor ve çok beğeniyorum. Emeklerinize ve düşüncelerinize sağlık. En kısa zamanda ben de uygulamalara başlayacağım.

Elçin dedi ki...

Sevgili Esra yine her zaman ki gibi yaratıcı ve harikasın..
Çok güzel olmuş adresler için çoooook teşekkürler.
İlham kaynağımsın:)

yusuf'un annesi dedi ki...

Merhaba anneler, benim bebeğim 7. ayına girmek üzere ona ne gibi aktiviteler yaptırabailirim.Labbooklara kaç aylıkken başladınız.Çalışmlarınız çok güzel hayran kaldım.