Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


27 Aralık 2008 Cumartesi

BEO - Dokunma / Hissetme

Pratik Anne
KIMILNAZ (1 YAŞ)

Sıcak ve Soğuk

Sabah kahvaltısında bir bardak sıcak su ile bir bardak buzlu soğuk su hazırladım. Pişmiş yumurtanın yanına bir de dolaptan soğuk yumurta çıkardım.

Fotoğraf çekmesi zor oldu. Dokunarak sıcak ve soğuk hislerini sesleri ile beraber tecrübe ettik. Sıcak ve soğuk derken işaret dilindeki karşışıklarını da kullandım.


Sert yumuşak

Çeşitli oyuncaklarla sert yumuşak testi yaptık. Önce ben gösterdim. Sonra Kımılnaz'a sordum. Abisinin sert ve yumuşak çekicileri yukarıda.

Maruzat : Yukarıdaki fotoda görüldüğü üzere Kımılnaz (ve Kıpırcan'ın) serbest hareketli oldukları aktivitelerde foto çekmem zor oluyor. Tam iş yaparken fotoğraf makinasını görünce ilgileri dağılıyor ve makinayı almak için üstüme saldırıyorlar. Elişi dışında fotoğraf çekemeyeceğim sanırım artık.

KIPIRCAN VE KIMILNAZ

Düz-pütürlü

Kumaş küplerimizle düz pütürlü kaygan yüzeylere dokunduk. Değişik kumaşları elledik.

Burun burun
Dokunma illa elle olacak değil. Burunlarımızı, çenelerimizi, yanaklarımızı, ellerimizi, ayaklarımızı birbirine değdirip isimlerini söyledik. Burun burun, çene çene, yanak yanak. Kımılnaz yüzün parçalarının isimlerini de pratik etmiş oluyor. Bunu çok ufak bebeklerle de yapabilirsiniz.

KIPIRCAN (3.5 YAŞ)

Maddeler
Gün içinde evde tahta, cam, plastik, kumaş, metal ne varsa ellerimizle dokunarak veya tıktıklayarak nasıl hissetiğimizden bahsederek maddeleri tanıttım.

Harfler ve sayılar
Bunu Ana öğretmişti. Sayılar veya harfleri birbirimizin avucunun içine veya sırtına parmağımızla çiziyoruz ve söylüyoruz. Çocuklar için harf ve sayı şekillerini görerek yazmak dışında da kafalarında oluşturmalarına yardımcı oluyor.

Torbadan şekil tanımaYeni aldığımız Guidecraft 3D Feel & Find oyuncağının sadece geometrik şekillerini alıp torbaya attık. Oyun, elimizi torbaya sokup, bakmadan ellerimizle yoklayarak ne şekli seçtiğimizi anlamaktı. Oyunu hem izah ederek, hem göstererek birkaç kere oynadık. Kıpırcan'ın torbadan şekli aniden çıkarıp, "Aaaa kare seçtiiik" demeden içinde sabırla ellemesi ve öyle anlaması gerektiğini kavraması biraz uzun sürdü. Bu oyunu evdeki herhangi birşeyle oynayabilirsiniz. Şekil yerine oyuncağın ismini de söyleyebilir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba, Eylül hasta oldu arkasından ben hasta oldum derken BEÖ ile ilgili hiçbir faaliyette bulunamadık, ama 2 hafta önce, bakıcımız sobada patates közlemişti, bitane soğuk patates istedim, bak kızım bu sıcak, bak kızım bu soğuk dedim,bayağı bir inceledi. sıcağı ve soğuğu aslında çay içmek istediği zaman kullanıyorduk, kızım çay sıcak içemezsin diyorduk, oda hemen üflemeye başlıyordu, sıcağı öğrenmede en etkili yöntem soba, bakıcımızda gördü sobayı ilk kez, bakıcısı bak kızım bu sıcak dedi, sobanın yanından geçerken elini uzatıyor, üflüyor (elini değmiyor), şimdi soğuktada değişik sesler çıkarıyor, sıcak soğuk kavramımız gelişiyor böylece.