Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


17 Aralık 2008 Çarşamba

BEO:Duyularımızı geliştiriyoruz..


Bugün Bera ile klasik müzik eşliğinde hem oyunlar oynadık,hem de sıcaklık nasıl bir şey,acıtır mı,güldürür mü,ağlatır mı öğrenelim istedik;))ilk önce oyuncaklarıyla başladık,kimini konuşturduk,kimini daha yakından tanımak için yemeye çalıştık..Ama yenecek bir şey olmadığını,sert olduğunu öğrendik.Kimi soğuk geldi damağına,kimi sıcak,kimi tüylü..Henüz 5 aylık olduğumuz için herşeyi ağız yoluyla tanımak istiyoruz.Bu sıra dişlerimizi nasıl kullanacağımızı da öğrenmeye başlayarak geleceğe hazırlanıyoruz.Bu yüzden önce ağıza gidiyor herşey..Çok obur olduğunu düşünmemek elde değil.Yemek saati de gelmişken hazır,mamasının sıcak olduğunu (yenecek kıvamda bir sıcaklık),kendisinin soğuk,hatta ılınmış mamayı beğenip yemediğini anlattım ona.O da pürdikkat beni dinliyor tabii.Kendi de yakından hissettikten sonra bir güzel yiyerek daha iyi kavradı olayı.Sonra odamızdaki kalorifer peteği ile tanıştırdım onu.Önce ne işe yaradığını dinledi ve kendi de ellerini ısıtarak işin ciddiyetini kavradı.Fakat daha tepki gösterme becerisi gelişmediği için elini çekmesi gerektiğini düşünemedi.Neyseki can yakacak sıcaklık değildi.Üzerine de oturarak ısındı biraz.Ve sonra sıcaklık uykusunu getirmiş olacakki gözleri kapanmaya başladı..Burada da masal bittiiii....gibi oldu ama değil tabiki,oğlum bir yarım saatten beri beni dinlediği için artık yoruldu ve alıcıları kapandı.Böylece hem öğrendi hem eğlendi ve yorularak onu büyütecek olan uykusuna koştu..

Hiç yorum yok: