Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


1 Mayıs 2008 Perşembe

Fu :)

" Can 2,5 yaşında"
Bu haftanın aktivite konusu SU.Oğlum Can'ın söyleyişi ile "FU"

Suyla bu aralar başımız dertte.Önceleri sudan çıkmak istemeyen Can için şimdi yıkanmak bir kabus oldu!Bu nedenle suyla bol bol oynasın istiyorum,umarım böylece su korkusunu yenmeyi başarır.

Gelelim bu haftaki oyunlarımıza.

1)Adı:Boş yoğurt kutularına su doldurmaca.
Plan : Dört adet yoğurt kutusuna bardaktaki suyu paylaştırmak.
Amaç : Can suyu taşırmadan bardağa aktaramıyordu.Bu oyunla bunu öğrenmesini istedim.
Yapılan : İlk denemede su taştı.Birkaç denemede " bardak doldu" yu anladık.Ama oyun olsun diye arada taşırdık!
Ayrıca boş ve dolu bardakları ayırdık.Hangisi boş hangisi dolu gördük.





2 )Adı :Çiçek sulama.
Plan :Can'ın çiçeğini sulama.
Amaç :Suyun farklı bir işlevini anlatmak.
Yapılan : Can'ın sadece babasıyla yaptığı bazı rutinleri var.Bunlardan biri de salondaki çiçeği düzenli olarak sulamak.Bu kez annesi ile su verdi çiçeğe!
Çiçeğin mamasının su ve toprak olduğunu,bunları yiyip içince! boyunun Can gibi uzadığı anlatıldı.


Yukardaki aktivitelerin dışında,hafta sonu gittiiğimiz bir parkta, küçük bir havuzda bir su kaplumbağasına rastladık (ilk kez gördü Can ).Su içinde ve üstünde yaşayan canlılardan,balıkları,ördekleri,deniz atlarını tanımıştık şimdiye kadar.Şimdi su kaplumbağası da eklendi bu listeye.



Sonuç : Bu aktivitelerle oğlumun etrafını fark ettiğine inanıyorum.Görüyor,dokunuyor ve eğlenerek öğreniyor.Onunla geçirdiğim güzel anlarda benim yanıma kar:)
Hepinize sevgiler...

Hiç yorum yok: