Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


2 Mayıs 2008 Cuma

Pınar & Duru'dan (12 Aylık) Su Aktivitesi

Gecikmiş bir “su” aktivitesiyle karşınızdayız:)

Blogda yayınlananların birkısmını biz de yaptığımızdan, farklı aktivite bulma arayışına girmem gerekti.

Duru elleri yıkanırken ellerini sabit tutmayıp, suyu yakalamaya çalışıyordu. Artık suyun akışkan olduğunu biliyor ve böyle birşey yapmıyor. Hatta elini sabunladığımda bizden gördüğü gibi ellerini ovuşturuyor. Sanırım nasıl el yıkandığını öğrenmiş durumda.

Özgür ve Ceren gibi sabunlu sudan baloncuklar yapıyorum bir haftadır. İlk günler balonların yere düşüşünü izledi, yüzüne değmelerinden hoşlandı. Sonra işaret parmağıyla balonları yakalamaya çalıştı, yakalayamayacağını anlayınca da balonları patlatmayı denedi. Yaptığımız aynı aktivite O’nun yönlendirmeleriyle farklı bir içerik kazandı. İlerleyen günlerde neler olacak merak ediyorum.

Ve son olarak dün, bloga koymak için aktivite yapmaya karar verdim. Bir leğene bebe şampuanı ve su koydum. Suyun içine ellerini sokup el çırptı, suyun köpürmesini izledi. Sonra hiç beklemediğim birşey yaparak leğenden aldığı köpükleri halıya sürdü, bir süre halıyı temizledi. Evde yapılan temizliği pür dikkat izliyor aylardı. Halı silmeyi bildiğini bilmiyordum:)



Sonra leğenin içine banyo oyuncaklarını attım. Bazıları suya battı, bazıları yüzdü. Batanların dikkatini çekip çekmeyeceğini görmek istiyordum. Hemen farketti. Batanları köpüklerin arasından bulup çıkardı. Batmayanlara köpük banyosu yaptırdık. Onları da ovalayarak yıkadı. Suyun Duru için temizliği çağrıştırdığını öğrenmiş oldum.

Ben resim çekmeye çalışırken bir de baktım ki, leğeni kaldırmış, suyu üstüne döküyor. Böylece ben, Duru’nun köpüklü suyla yıkanıldığını bildiğini de öğrenmiş oldum. Artık evde daha dikkatli olmayım.

Aktivitemiz apar topor banyoya gidip üstünü değiştirmekle ve Duru’nun bu işe sinirlenerek ağlamasıyla son buldu. Dilerim bu aktiviteden O da benim kadar çok şey öğrenmiştir...

2 yorum:

KEO dedi ki...

halıyı silmesine bayıldım!!demek ki kızın iyi bir gözlemci annesii:))

pinarbk dedi ki...

***Özgür, inan halıyı silmesine çok şaşırdım. Gerçekten çok iyi gözlem yapıyor.Temizlik günleri Gülizar'ın yanından hiç ayrılmıyor ve herşeyi seyrediyor. Bir de konuşmaya başlasa müdahale bile edebilir:))