Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


15 Aralık 2009 Salı

BEÖ-Mevsimler/NAR (25 ay)


Mevsimler posteri
Hani şu ilkokul sınıf duvarlarındaki gibi tek tek ve o kadar ayrıntılı değil ama yine de her bakışta detayları ince ince seyretmeye değer bir mevsimler posteri almış Nar için eşim, Cağaloğlu'nda bir kitapçı/kırtasiyeden. Artısı, bir de sebze ve meyveler kabaca mevsimine göre dizilmiş posterde. Benim fazla vaktim olmadı ama Nar babasıyla birlikte bol bol bakıp, küçük küçük konuşmuş resimlerle ilgili. Yaz ve kış o kadar net ve keskin karakterlerle diğer mevsimlerden ayrılıyor ki bu iki mevsime ait özellikleri daha kolay kavradı. Yaz=deniz ve sıcak, kış=kardanadam ve soğuk.. 
 


Kardanadam giydirme
İnternetten bir kardanadam giydirme oyunu bulup,  çıktısını aldım (hangi siteydi hatırlayamadım ama akidsheart.com'daki "build a snowman" oyunu da baz alınabilir, daha yüzlerce örnek var nette..) Çoğaltarak 6 farklı kılıkta kardanadamı yapıştırıp lamine ettim.  Bir tane de büyük boy  çıktı aldım. Küçük kartlardan biri seçip karttakine göre büyük kardanadamı giydiriyor Nar. Şimdilik sadece 2 değişken var, şapkalar ve atkılar. İleride gözleri, elindeki nesneler-süpürge, kürek, çanta, düğmelerinin sayısı da birer değişken olabilir.



Rüzgar abiyi giydirmece
Yine netten bulduğum bir flash oyundan çıktıyla  kartlar hazırladım. Rüzgar abinin yazlık ve kışlık giysileri var. Hava soğuksa kışlıklarını giydiriyor Nar, sıcakladığında ise çıkarıp yazlıklarını giydiriyor dondurmasını yediriyor. Galiba en çok bu oyunu sevdi..




Yaprak toplama
www.makinglearningfun.com adresinden yaprak ayırma aktivitesi. Renklerine göre sepetlere koyuyor...

 
Mevsimler şarkısı
Mevsimler için bir şarkı uydurdum, doğru düzgün bir bestesi yok, bildiğimiz şarkılara benzetip söylemek yeter!  hem mevsimlerle ilgili bir iki kavramı dillendirmek için güzel hem de sözlere eşlik eden hareketler yapmak için.. zıplamak, sallanmak, yaprağın düşüşünü ya da kuşların ötüşünü taklit etmek vs vs..

Hoşgeldin ilkbahar /Çiçekler renk renk açar/Kuşlar cik cik cıvıldar

Hoşgeldin güzel yaz/Güneş ışıl ışıl parlar/Balıklar zıp zıp zıplar

Hoşgeldin sonbahar/ Rüzgar vın vın eser/Yapraklar fır fır düşer

Hoşgeldin beyaz kış/Kar lapa lapa yağar/Ayılar hor hor uyuklar


idilvenar


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Hepsi harika olmuş :)