Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


9 Aralık 2009 Çarşamba

Hava, su ve kara hayvanları



Pratik Anne - Kıpırcan 4.5 yaş

Montessori kültür (culture) işlerinden bir örnek.

Malzemeler

1.Bir sürü ufak hayvan. Ben dollar store lardan, party storeların favor reyonlarından, American Science Surplus dükkanından ve Target ın $1 lık reyonlarından bulup alıyorum.
2. 3 kavanoz: mama kavanozları ideal
3. Bant
3. Kum



Yapılışı ve uygulanışı

Kavanozların birini boş bırakın. Birine az su doldurun. Sonuncusuna az kum koyun. Kapaklarını kapadıktan sonra üstlerine bant yapıştırığ hava, su ve toprak yazın.

Önce bu kavanozların neyi temsil ettiğini anlatın. Ön bir çalışma ile Jojebi'nin 3 part card larını da kullanabilirsiniz.

Kavanozları mesafeli bir şekilde yanyana dizin. Hayvanları bir kutuya koyun. Hayvanların karada mı, suda mı havada mı yaşadığına göre uygun kavanozun önüne dizin. Dizerken bu kuş havada uçar, bu inek uçamaz, yüzemez ama karar yürür diye açıklayın.

Bir yandan kavanozların üstünde yazan hava, su ve toprak kelimelerini tanımalarını sağlayabilirsiniz. İsterseniz bunu hayvanların resimlerin çıktısı ile de yapabilirsiniz.

Hayvanlarla oynamak isteyebilir, dizmeyi bitirdikten sonra oynamaya ikna edin.

1 yorum:

Berna dedi ki...

Biz 3 part card'ları yapmıştık kızımla. Şimdi de bunu yapabiliriz. Tamamlayıcı bir oyun olmuş. Eline sağlık.