Yasal Uyari

Aksi belirtilmedikce bu sitede yayinlanan tum yazilarin ve fotograflarin telif hakki yazarina aittir. Izinsiz yapilan tum alintilar icin hukuki yollarin acik oldugu hatirlatilir.
-----------------------------------------

Tanitim

Bu blog, cok yazarli olup Montessori Egitimi mail grubu uyelerinin yazilarindan olusmaktadir ve Montessori Egitimi ile ilgili yazilar icermektedir. Yazarin ismi (ya da takma ismi) yazinin genelde basinda ya da sonunda yer almaktadir.

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum aktiviteleri her iki haftada bir konu degistiren ve uyelerimizin cocuklar ile yaptigi calismalari icermektedir.

Buyrun, hosgeldiniz...


25 Aralık 2009 Cuma

Waldorf Bebegi Yapimi

Ne zamandir Ece'nin yuz ifadesi olmayan, bez bebegi olsun istiyorum.
Hic bir oyuncakcida bulamayinca kendim yapayim istedim de, isin icinden cikabilir miyim diye de tereddut ettim.
Bir site buldum, orada o kadar guzel tarif edilmisti ki.
Bir de bu fotograflari cok aciklayici buldum. Bebegin yapimi icin, bebegin saclarinin yapimi icin.

Bahsettigim ilk siteden bu patronu indirdim.



Sonrasinda malzemeleri toparlamaya basladim. Bebegin akibetinden cok emin olmadigim icin, evde ne varsa toparladim. Bilseydim guzel olacagini ozenle organik urunler temin ederdim. Bundan sonra yapacagim bebeklerde bu konuya dikkat edecegim.

-pamuk (hani makyaj veya oje cikarmak icin kullanilan, serit halinde satilandan)
-Ece'nin bir corabi (kafa icin)
-ribana kumas(eski bir penye t-shirtim vardi, rengi de tam denk geldi)
-yun (saclari icin)
-elbisesi icin kumas
-igne iplik

Blogta ve fotograflarda anlatildigi gibi, oncelikle pamuktan bir top yapip coraba tiktim. Torba gibi bagladim, bagladigim kisim bebegin bogazi oldu, goz cukurlarini ve yanaklarini belirleyen ipleri de dolayip bagladim.
Ardindan kafayi penyeyle kapladim, goz ve agiz isledim.
Kollarini kesip, dikip, gogus kismina tutturdum,
Sonra da (ucuncu link) bebegin "sac derisini" yani sapka benzeri birsey orup, bebegin kafasina diktim.
Ve bacaklarini dikip pamukla doldurdum, tum parcalari bir araya getirip, karnini da doldurup omuzlarindan dikerek bebegi bitirdim.
Ardindan yun kesip, puskul gibi "sac derisine" tutturdum.
En son da elbisesini dikip giydirdim.

Yapimi kolay ve bir o kadar da zevkliydi.
Ece de bebege bayildi, opu optu, sarildi :))
Dilek & Ece

3 yorum:

Esra dedi ki...

Aciklamalar icin cok cok tesekkurler. En kisa zamanda yapacagim ben de. Super olmus. Ellerine saglik. :-)

Nurdan dedi ki...

Süper bir şey bayıldım.En kısa zamanda denemek istiyorum bende.Ellerinize sağlık.

sule_bilge dedi ki...

çok guzel olmus.bayıldım.elinize saglık